28-02-2012, 21:45 PM
(28-02-2012, 12:53 PM)samodelkin Kirjutas:(27-02-2012, 13:38 PM)nunu Kirjutas: Ega täpselt mäleta, aga ikka tunduvalt rohkem oli. ALMAVÜ kursusi korraldasid kõikide linnarajoonide organisatsioonid eraldi (Mere-, Kalinini, Oktoobri ja misseeneljasveeloli(?) rajoon).
Autom õpetas teooriat seal samas ATMM Õppekombinaadis ja sõidu õppimiseks oli ca 4 autot/õpetajat.
Veel õpetasid B kategooriat mitmed koolid. Kindlalt mäletan, et 2. keskkool (Reaalkool) ja 21. keskkool, aga see lõppes nii umbes 76-77 ära, sest koolidel olid õppeautoks tavaliselt GAZ-52 ja sellega B kategooriat enam teha ei lubatud ja ainult C lubade vastu keskas erilist huvi ei olnud.
Kindlasti oli autojuhi koolitus see veel mõne kutseka õppekavas.
...päris nii see asi nüüd ei olnud! Mina olin ATMM Õppekombinaadis 1980 ja 1986. Amatöörjuhtide kursuseid seal siis küll ei korraldatud. Põhjus väga lihtne – polnud sõiduautosid! Oli üks Taksopargist maha kantud Volga, mis liikus, teine seisis seina ääres, sealt sai juppe ja kolmas, nagu juba eelpool kirjutasin, saeti pooleks. Ka B-kat sõiduinstruktor oli laenatud Taksopargist. Tema tegutseb ka siiani!
Isegi Taksopargi enda väljaõppegrupp töötas nende endi ruumides ja enda autodega. Selle lõpetas tol ajal üks mu sõber, kes siiamaani taksorooli keerab.
Mis puutub Vene tänava ALMAVÜ autokooli, siis seal töötas aastakümneid minu sõbra isa sõiduinstruktorina. Praegu veel elavate kirjas. Sinna kooli sattusid p õ h i l i s e l t noormehed-kutsealused, keda sõjakomissariaat pidas vajalikuks autokooli suunata. Niisis, ei saanud sinna sattuda amatöörlubade taotleja, ei mäleta, et sõbra isa oleks ka naisterahvaid kunagi juhendanud... Kuid sinna võis kindlasti sattuda mõne spordiklubi suunamisel.
Mis puutub linnarajoonide juures olevatesse autojuhikursustesse, kus tehti B-kat lube, siis said need olla ainult klubi AUTOM alluvusega. Nemad tegid tõesti a i n u l t amatöörjuhtide koolitust. Veoauto lubasid nende käest ei saanud ja selle AUTOMi B-kat lubadega ei tohtinud auto(takso)juhina töötada.
Keskkoolide ja kutsekate juures võisid küll autoõppe grupid olla, kuid need õppeautod pidid ikka mingi autobaasi juurest pärit olema ja kursused viidi ka läbi autobaaside õppeklassides.
AUTOM-klubi oli siis selline, kuhu polnud mingit arusaamatut suunamiskirja tarvis. (see, kes suunamiskirja andis, maksis nende kursuste eest) ATMM ja ALMAVÜ võtsid vastu sinna s u u n a t u d õpilasi, seal oma raha eest õppida ei saanud.
Tallinna 17. Keskoolis käis autoõpetus rahulikult ka 80-ndatel aastatel ilmselt vene aja lõpuni. Koolil oli oma veoauto GAZ-52 alates 1981 aastast ja VAZ-2101 autoõpetuse algusest 1976 aastast. Olemas olid ka kaks autoõpetuse klassi, üks teooriaklass ja teine praktikaklass. Praktikaklassis oli tükkideks lõigatud teine VAZ-2101, mille peal siis autoehitust õpiti. Enne oma veoauto saamist toimus veoauto õpe ALMAVÜ (garaaz asus Veerenni tänaval) veokatega, Minul näiteks ZIL-130 kalluriga. Tüdrukud soovi korral said ka B-kategooria õpet. Olemas olid ka 2 mootorratast, niiet ka A-kategooria load polnud probleem. B ja C kategooria load läksid mul maksma 8 rubla. Olid ajad.