18-03-2012, 21:22 PM
(18-03-2012, 20:43 PM)Praktik Kirjutas: Kui õieti mäletan siis starter oli sellel 24V. Vene kroonus oli mul selline generaator URAL-i kastis. Mark oli AD-30D-230V (slaavi tähed). Väljundvõimsus oli 30kW, pinge 3*230V/127 V. Hiljem olen uuemaid näinud pingele 3*380V.Targad raamatud väidavad starteri tööpingeks 12 volti. Generaatori mark, mida antud mootor käitab pole siinjuures üldse oluline. Sama mootor käib Zis 154 bussile ja originaalis käitasid mootori starterit neli 6-voldist, 150 Ah akut, mis olid ühendatud 2 jadamisi ja siis omakorda 2 rööbiti. Kokku tuli 12 V ja 300 Ah. Mina soovitan mootori käimatõmbamiseks kasutada täkku, sest ilmselt ei taha see peale pikka seismist hästi tööle minna. Vanemad mehaanikud seletasid mulle, et mootori küljel peaks olema luugid, millest saab õli silindritesse pritsida. Nemad olid nii teinud,kui omal ajal bussipargis Zis 154 busse käima ajasid.
24 V peal töötasid venelastel peamiselt tankimootorid. Antud mootori puhul saab sellise pinge kasutamisel muidugi kiiresti päeva õhtusse.