05-01-2004, 13:37 PM
Karpa \"jäätumine\" toimub tavaliselt sõites...sõltub palju ühuniiskuse protsendist ja võib hakata juhtuma juba ka 0 kraadi juures - karpa koonuses tekkivas hõrenduses ja suuremas õhukiiruses langeb seal liikuva õhu temperatuur paar kraadi, hakkab tekkima kondents mis härmatub koonuse pinnale... ja nii kiht kihilt see auk järjest vähenbki... ja seda progresseeruvalt kuna kui koonuse läbimõõt väheneb, siis õhu liikumise kiirus tõuseb jne...
Teine mis tavaliselt talvel juhtub on see, et kütuses on vett mis lihtsalt jäätub süsteemis ära. Vesi ei pea kohe seal bensiinis sees olemagi, ta saab kütusesse sattusa ka pooltühja paagi seintel tekkivast kondensaadist...
Aga see jutt, et bensiinimootoriga masinat mingite miinuskraadidega käima ei saa on küll loll. Käivitamine on natukene raskem kuna madalamatel kraadidel on bensiini aurustumise intensiivsus lihtsalt väiksem. Ja raskem on ka mootorit ringi ajada kuna kõik õlid on paksemad jne...
Teine mis tavaliselt talvel juhtub on see, et kütuses on vett mis lihtsalt jäätub süsteemis ära. Vesi ei pea kohe seal bensiinis sees olemagi, ta saab kütusesse sattusa ka pooltühja paagi seintel tekkivast kondensaadist...
Aga see jutt, et bensiinimootoriga masinat mingite miinuskraadidega käima ei saa on küll loll. Käivitamine on natukene raskem kuna madalamatel kraadidel on bensiini aurustumise intensiivsus lihtsalt väiksem. Ja raskem on ka mootorit ringi ajada kuna kõik õlid on paksemad jne...