01-10-2012, 22:29 PM
(01-10-2012, 20:13 PM)Mufff Kirjutas: Tavaolukorras sobivad lume lükkamiseks russid (mõtlen siinkohal 40-t,52-te, 82-te ja teisi) ja enamus uuemaid traktoreid ja ekskavaatorlaadureid. Nendega saab enamuse tööst täitsa korralikult tehtud. Nõukogude ajal lükati linnas lund Zil-130-te ja russidega. 150 ja 700 tulid mängu siis, kui oli vaja hakata kõvaks külmunud valle lahti ja eemale lükkama. Tavatraktor ja ka väiksem höövel on selle töö jaoks liiga kerged. Eelmisel kevadel oligi puudu just rasketest traktoritest, mis suudaksid kõvaks külmunud valle lahti lükata.
Minu kogemus on see, et hinna-kvaliteedi suhtes on kõige mõistlikum lund lükata näiteks tavalise nn. mtz-82-ga. Kui on väga palju lund või on vaja valle lahti lükata, siis on vaja 150-t, kuid see teenus peaks olema eraldi tasu eest.
Nendega saab kenasti lükatud kõrged vallid, millest hiljem isegi Suured Masinad jagu ei saa...
Miks kardetakse puhurit nii hirmsasti? Pool Soomet puhub oma väiksemad teed lahti, teine poole alles mõtleb puhuri soetamise peale (kohe, kui raha kokku saab). Aga eks meie oleme ikka targemad...
Puhuri suurim pluss on lume toimetamine kaugemale nii, et autotlõhkuvaid valle ei teki. Samuti on tekkivad vallid madalamad, mistap on õhem ja järgmise tuisi vaal. Paraku tahab lume kaugemaleviskamine üksjagu rammu saada ja see ei tule päris tasuta kätte. Eriti sulalume korral.
Kivi lõhub nii sahka kui puhurit ühtmoodi, kuid puhur näikse vähe paremini vastu panevat - sellega ei paarutata, mistap löögid sahale-raamile on kergemad ja vähemalt tööstuslike puhurite kaitseseadised on päris pädevad (kui meie "petsialitsid"ei ole "mõttetuid" kaitsefunktsioone edukalt elimineerinud). Tõsi, katki saab ka need, kui tahta.
Kütusekulu sõltub mehest ja oludest rohkem, kui traktorist. Asine mees saab russiga ilmselt üsna vähesega läbi, kui lund on kuni 1 jalg. Aga poolmeetrised hanged, eriti kenasti kinnituisanud, panevad liikumise seisma.
Muide, Vene mootorite erikulu oli maailmatase. Kahjuks ei realiseerunud see mitte iga eksemplari peal kooste- ja materjalivigade ja juhtide soovimatuse-oskamatuse tõttu.