04-10-2012, 08:27 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-10-2012, 08:43 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(03-10-2012, 18:27 PM)muska71 Kirjutas: ...
Palju ka selliseid piirkondi mis olenmas valla talihoolduse kaardil kuid valla masinat kunagi nähtud pole.Õnnestuks vallasakstele kulbiga natukenegi mõistust pähe tõsta ja vald maksaks kasvõi kütte rahagi neile kes ise tahavad ennast aidata siis hakkaks midagigi paremaks minema.
KOV on täpselt seal elavate inimeste nägu. Valimised on tulemas... Öelge seal oma sõna!
Riigil on üsna keeruline rahaliselt suvalise Kalle kütusekulu kompenseerida, kui seesama Kalle ei ole osalenud väljakuulutatud konkursil. Kõik praegugi toimivad skeemid on kas otseselt seadusevastased või parimal juhul küsitavad...
Korduvalt on proovitud lumetõrje jms. lühiajalise, kuid olulise töö jaoks tekitada aktsiisiseadusesse erandit erimärgistatud kütuse kasutamiseks piiratud ulatuses. Seni pole õnnestunud "päevapiletit" tekitada. Seega - "talupoeg" peaks praegukehtiva seaduse alusel enne saha vallateel lummelaskmist oma traktori paagi sinisest tühjendama, kogu toitesüsteemi läbi pesema pesuainega ja seejärel valget tankima suunduma (huvitav, kuidas küll?).
Lumelükkajatel on (või vähemalt peaks olema) paagis kallis valge kütus. Sedagi nüanssi ei tasu oma tegevuse plaanimisel unustada...
(03-10-2012, 23:48 PM)phyl Kirjutas: ...
Tean ühte öelda, et meie vallas pakutakse 30 euri tunnis ja gprs on peal mille järgi peab tõukama, kahjuks rohkem nõudeid mis on - ma ei tea.
Mida selle GPRS-ga tehakse? Milleks kiire (muhhahhaaa) andmeside? Või mõtlesid siiski satelliitidel põhinevat navisüsteemi?
(03-10-2012, 23:48 PM)phyl Kirjutas: ...
Siit tekkiski küsimus, et kas näiteks : t-150K on kasulikum (vähem kulusid) lund tõugata või on vene tehnika liiga ebakindel/ebapraktiline jne, et sellega üldse üritada lume tõrjumist.
Oled Sa istunud kirovetsi rooli taga? Kõigepealt proovi sellega paar tundi tööd teha, siis võta suvaline 150 kW tänapäevane traktor, tee sellega sama tööpäev ja siis räägime uuesti.
Kui leiad tehniliselt korras isendi ja kui saad rooli taha hea juhi sellele, siis võiks olla tasuv. Aga siin on kaks kuid...
Läbivuse mõttes on keskliigendiga traktor hea (nii veovõime kui pöörderaadiuse suhtes), vedrustusega esisild teeb olemise talutavaks ja neli koormuse all lülitatavat käiku (tänapäevase PowerShifti esiisa) võimaldavad üsna head paindlikkust koormuste muutudes.
Reaalsed kulud: lume lükkamisel võid arvestada keskmise koormusega 40-60%, kütusekulu täiskoormusel on umbes 30 l tunnis. Seega - 15 l kütust+mehe tunnitasu (koos maksudega!)+masinate amortisatsioon (siin saad valida, kas tahad olla turusolkija või jätkusuutlik tegija)+võimalikud rahastamiskulud (laenu protsendid)+väike kasum+riigimaksud. Arvuta ise...
Alla 15 liitri tunnis ei lutsuta isegi russ hangedes rahmeldades. Sest temal on vaja mitte 60%, vaid pigem pea kõik (arvestatakse 80%) välja panna...
(03-10-2012, 18:27 PM)muska71 Kirjutas: ...
,pool päeva hiljem saabub alles valla masin mis sõidab lahtiaetud teedest mööda ja omanik kasseerib raha.
...
Teadaolevalt sõltub minuti pikkus sellest, kummal pool vetsu ust hindaja asub...
Sõltuvalt vallast on ühel sahkajal töödelda teid 50-200 km. Sahkamiskiirus on heal juhul 20, tavaliselt (kännud, kivid, tähistamata teed) siiski 8-12 km/h. Sahkama tasub hakata peale seda, kui suurem möll on möödas.
Arvutage ise...