21-12-2012, 10:39 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2012, 10:41 AM ja muutjaks oli mlsluik.)
(21-12-2012, 01:22 AM)meli666 Kirjutas: Nagu aru saan, siis neid EO Jumze kahte moodi mastipööramis süsteemiga. Ksf mlsluigel sambaga kettpööramine ja allpool pildil ilma sambata otse silindritega lahendus.
Huvitav, kas see asi muutus mingist aastast alates või on mingil põhjusel neid kahte tüüpi tehtud?
Viimast varianti liigub vaadates kuulutusi ikka tunduvalt vähem.
Kumb nagu töökindlam lahendus on? See pildil olev vast mõnevõrra ehituselt tugevam, kuna pööramissüsteem niiöelda mõlemalt poolt toestatud. Lääne JCB vist analoogse lahendusega.
Sammaspööramisega ainult ühelt poolt toestatud.
Kunagi ammu selle ketiga variandi masti samba võll suudeti läheduses asuvas katlamajas millegi kangutamisega pooleks murda. Ega ta väga jäme polnudki, kuskil vast 150-200mm kanti laagri juurest. Kui mast kaugele küünitada, siis käivad sealt pöörlevast võllist ikka suht suured jõud läbi.
Ise eelistaks ka seda uuemat varianti kahe väikse silindriga kuid küljepeale keerata jõuab vana ketiga lahendus paremini, näiteks kui peab kuskil poolkülili kraavikaldal kaevama siis need kaks väiksest silindrit ei jõua masti "ülesmäge" keerata.
Ketiga variant on vähe jõulisem siinnkohal, kuid suur miinus on kindlasti põhja-all paiknevad silindrid mida on kerge ära kriimustada, lõhkuda. Aga kui kett korras siis lõtke ei tasu karta. Üle suurte kivide ja kändude ei tasu ka rammida, siis murdubki ketihammasratas püstaku otsast ära...


Isal oli 88a jumz EO, selle oli igatahes veel ketiga pööramine, 89a masinad on aga enamasti juba kahe väikse silindriga. (ja ketaspiduritega

See saaremaa jumz mis oli näiteks toodud on juba üsna pikalt müügis... Ei tea kas hind kivist või miskit muud häda

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB