28-12-2012, 13:59 PM
(28-12-2012, 13:48 PM)nymmik Kirjutas: Janka ja mativs, te poel ise vist kunagi suurema masinaga lund lükanud?
Selleks, et teeotsa vaalu-valli ei tekiks on vaja Liblik sahka, et teeotsas ta "kulpi" keerata. (Või igas teeotsas tava sahaga lolliks nikerdada.)
Paljudel üldse on libliksahad, et seda teha.
Kui lund ei jaksa rookida, tuleb soojemasse piirkonda kolida
Ei pea liblikas olema. Aga see teeks muidugi asja lihtsamaks.
Tavasahale saab paigaldada piirde ehk hüdrauliliselt ettelükatava/keeratava laba, mis mõnda aega lund saha ees hoiab. Tõsi, see maksab raha ja seda peab pruukima mõistusega juht, sest see läheb muidu täitsa katki ära. Isenenesest...

Kui sahk risti keerata, saab kah meetri-paar (sõltuvalt lumest) ilma olulise vallita. Tõsi, umbes poole meetri järel hakkab lumi ka vasakult maha (teele) jooksma, kuhu tekkinud vall omakorda raevupurskeid (ja liiklusõnnetusi) põhjustama hakkab. Meil põhjustavad ju õnnetusi ootamatu libedus ja liigne sõidukiirus..., lumisel ajal ootamatult teelolev 7cm kõrgune ja 2 meetri pikkune vallike on suisa massimõrvar.

Õige sahamees ikka sõidab peale teeotsa teraga kraavi (et mõni juhmjuht end poolelijäänud kohta vahepeal hange kinni ei sõidaks), seejärel tagurdab, lastes mööda kõik end tema rattasse möödasõiduvõimalust ootama saabunud juhid, lükkab teeotsa tekkinud valli minema, kordab eelmainitud protseduure n korda (sõltuvalt soovitud tulemusest n=3kuni7), naaseb poolelijäänud kohale ja üritab jätkata tee sahkamist ilma astet tekitamata.
Järgmine teeots paistab 320 m kauguselt...

Proovige järele mõlemad saapad ja uskuge - maailm saab paremaks.