22-01-2013, 18:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-01-2013, 19:14 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Vana ment koos oma kaaskonnaga hakkab juba reaalselt mõistust kaotama...
Jah, ka mina sõidan viimased 10 aastat pigem 85 kui 119 km/h... aga kaks asja lugupeetud mode mõttest ei vasta kuidagi tõele: Eesti teed on üldiselt väga heas korras ja liiklust ei ole põhimõtteliselt mitte kusagil mujal, kui põhimaanteedel! Ja vaat see on nüüd küll asi, milles me Tiinaga oleme kindlasti ühed tugevamad teadjad Eestis
Laupäeval sõitsime Talveralli trassi täispikkuses läbi ja kõrvalteedel tuli meile vastu selle jämedalt 350 km peale suurusjärk 15-20 autot! See on siiski meil kümnes aasta rallirada sisse sõita ja oleme läbi käinud põhimõtteliselt kogu mandriosa teedevõrgustiku ning mida ei ole, on liiklustihedus! Loomulikult on palju teid, kus kurvid tulevad ootamatult, on hüpekatega teid jne aga needki muudkui saavad uuendatud ja meie tegemine on iga aastaga üha raskem! Tõsi, tee tehakse sirgemaks ja laiemaks aga ohutumaks mitte: mõlemas servas mõrvarkraavid. Ka see on reaalne elu.
Kuna kõikjal väljaspool asulaid on teede maksimumkiirus 90 km/h, siis seda ei pea teps mitte sõitma! Proovisin, seekord rajaauto nelivedune Audi: tundes teed, mäletades ohtlikumaid kurve, sõitas "mugavuse piiril" siiski vägagi libedasõbraliku tranduletiga ja ma pole kindlasti ka Eesti kõige sitem autojuht, saime ühe AKPst AKPni lõigu keskmiseks kiiruseks 58 km/h!!! Muidugi saab mõnel nähtaval sirgel paugutada ka 100+ km/h aga KESKMINE kõrvalteedel liikumise kiirus on KAUGEL maksimaalsest lubatust!!! Isegi maateel on KESKMISEKS 90 km/h saada päris raske, selleks peab päris pikalt aega olema! Tegime ka selle proovi ära: vahetult enne Sauga ringteed nullisin ära. Kuna ringil ei lajata 90 km/h, hakkas vaikselt keskmist tõstma ja esimene number oli 48 km/h. Ühel möödasõidul vajutasin hetkeks 106 km/h ja lasin kohe tagasi aga sõitsin seekord teadlikult selle "radari eksimus jagu peale" ehk 93-94 km/h. Liiklus Tln-Pärnu trassi kohta olematult ja Märjamaaks sai keskmise 90 peale. Sama tempoga jätkates oli kilulinna piiriks foori all keskmine 92 km/h. Kuna paar 70 ala on AJALISELT ülilühikesed, siis kannatab igati LE järgi sõita. Ning see korra sirgel 3-4 sekundit 106 km/h ka ei tõsta keskmist, samas sai 70'ga liikuvast krusast möödutud ajaliselt ja ka teepikkuses kordades lühemalt. Ning see hetkekiirus oli ka teeoludele, autole ja juhi oskustele igati sobilik.
Minu isiklik ja raudkindel seisukoht on: Eesti teed ja nende hooldamine ON väga head ka talvisel ajal; liiklustihedus on kõrvalteedel olematu; lubatud maksimumi torkimise asemel tuleb panustada inimeste suhtumise muutmisesse. Kiirus pole mitte kunagi kedagi tapnud - ikka äkiline seismajäämine. Ka kruusatee kilomeetrisel sirgel on 200 km/h ohutu, kui enne järgmist kurvi pidurdatakse sisenemiskiirus 70 peale. Aga pole ohutu näiteks maksimaalne lubatu 70 või 60 või 50 km/h, kui kiilasjääs kurvi läbimise maksimumkiirus antud ajahetkel tänu füüsikaseaduste absoluutsele kehtimisele on 15 km/h!!! On ju sees punkt: tuleb valida teeoludele vastav kiirus.
Jah, ka mina sõidan viimased 10 aastat pigem 85 kui 119 km/h... aga kaks asja lugupeetud mode mõttest ei vasta kuidagi tõele: Eesti teed on üldiselt väga heas korras ja liiklust ei ole põhimõtteliselt mitte kusagil mujal, kui põhimaanteedel! Ja vaat see on nüüd küll asi, milles me Tiinaga oleme kindlasti ühed tugevamad teadjad Eestis
Laupäeval sõitsime Talveralli trassi täispikkuses läbi ja kõrvalteedel tuli meile vastu selle jämedalt 350 km peale suurusjärk 15-20 autot! See on siiski meil kümnes aasta rallirada sisse sõita ja oleme läbi käinud põhimõtteliselt kogu mandriosa teedevõrgustiku ning mida ei ole, on liiklustihedus! Loomulikult on palju teid, kus kurvid tulevad ootamatult, on hüpekatega teid jne aga needki muudkui saavad uuendatud ja meie tegemine on iga aastaga üha raskem! Tõsi, tee tehakse sirgemaks ja laiemaks aga ohutumaks mitte: mõlemas servas mõrvarkraavid. Ka see on reaalne elu.
Kuna kõikjal väljaspool asulaid on teede maksimumkiirus 90 km/h, siis seda ei pea teps mitte sõitma! Proovisin, seekord rajaauto nelivedune Audi: tundes teed, mäletades ohtlikumaid kurve, sõitas "mugavuse piiril" siiski vägagi libedasõbraliku tranduletiga ja ma pole kindlasti ka Eesti kõige sitem autojuht, saime ühe AKPst AKPni lõigu keskmiseks kiiruseks 58 km/h!!! Muidugi saab mõnel nähtaval sirgel paugutada ka 100+ km/h aga KESKMINE kõrvalteedel liikumise kiirus on KAUGEL maksimaalsest lubatust!!! Isegi maateel on KESKMISEKS 90 km/h saada päris raske, selleks peab päris pikalt aega olema! Tegime ka selle proovi ära: vahetult enne Sauga ringteed nullisin ära. Kuna ringil ei lajata 90 km/h, hakkas vaikselt keskmist tõstma ja esimene number oli 48 km/h. Ühel möödasõidul vajutasin hetkeks 106 km/h ja lasin kohe tagasi aga sõitsin seekord teadlikult selle "radari eksimus jagu peale" ehk 93-94 km/h. Liiklus Tln-Pärnu trassi kohta olematult ja Märjamaaks sai keskmise 90 peale. Sama tempoga jätkates oli kilulinna piiriks foori all keskmine 92 km/h. Kuna paar 70 ala on AJALISELT ülilühikesed, siis kannatab igati LE järgi sõita. Ning see korra sirgel 3-4 sekundit 106 km/h ka ei tõsta keskmist, samas sai 70'ga liikuvast krusast möödutud ajaliselt ja ka teepikkuses kordades lühemalt. Ning see hetkekiirus oli ka teeoludele, autole ja juhi oskustele igati sobilik.
Minu isiklik ja raudkindel seisukoht on: Eesti teed ja nende hooldamine ON väga head ka talvisel ajal; liiklustihedus on kõrvalteedel olematu; lubatud maksimumi torkimise asemel tuleb panustada inimeste suhtumise muutmisesse. Kiirus pole mitte kunagi kedagi tapnud - ikka äkiline seismajäämine. Ka kruusatee kilomeetrisel sirgel on 200 km/h ohutu, kui enne järgmist kurvi pidurdatakse sisenemiskiirus 70 peale. Aga pole ohutu näiteks maksimaalne lubatu 70 või 60 või 50 km/h, kui kiilasjääs kurvi läbimise maksimumkiirus antud ajahetkel tänu füüsikaseaduste absoluutsele kehtimisele on 15 km/h!!! On ju sees punkt: tuleb valida teeoludele vastav kiirus.
