24-01-2013, 21:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-01-2013, 00:48 AM ja muutjaks oli sm. Eestimaa.)
Nende liiklusõnnetustega on värk selline, et suurem osa nende põhjustajateks on liiklejad mitte kiirus. Küll aga on kiirus kõige olulisem faktor, millest oleneb õnnetuste tagajärg.
Näiteks sõites kiirusega 80 km/h on laupkokkupõrkes hukkumise risk 25% kui samas 90km/h liikudes on surmasaamise tõenäosus juba 65% ja 100 km/h puhul 90%. Ehk kui juhtub sajaga sõites laubakas on arvatavasti kinnise kirstu matus kõigile...
Ja selle vastu nö võideldaksegi, maanteeamet ei kiusa kedagi, kui loobuti nt Tartu mnt 100km/h aladest. Lihtsalt see teoreetiline 6 minutiline ajavõit (reaalne oli heal juhul 3 min) Tartusse sõidul on niivõrd tühine sellega kaasneva riski puhul.
Hinnanguliselt on õnnetuses hukkunu maksumus ühikonnale 1 miljon €... 100 liiklusõnnetuses hukkunut aastas- 100 miljonit. Tagajärjed surmasaanu lähedastele on hoopis teine ooper.
Üldiselt võiks kehtestada asulaväliseks piirkiiruseks 80 km/h, kuid vaadates delfi kommentaare ja hinnates üldist rahva "tarkust", siis oleks see poliitiline surm kellele iganes puldis olevale (mis sest et eetiline otsus).
Lisa1 parandus: http://www.mnt.ee/failid/JK%20SELETUSKIRI.PDF lk 8 on näha graafik, millel hukkumise riskid sõltuvad kiirusest
Näiteks sõites kiirusega 80 km/h on laupkokkupõrkes hukkumise risk 25% kui samas 90km/h liikudes on surmasaamise tõenäosus juba 65% ja 100 km/h puhul 90%. Ehk kui juhtub sajaga sõites laubakas on arvatavasti kinnise kirstu matus kõigile...
Ja selle vastu nö võideldaksegi, maanteeamet ei kiusa kedagi, kui loobuti nt Tartu mnt 100km/h aladest. Lihtsalt see teoreetiline 6 minutiline ajavõit (reaalne oli heal juhul 3 min) Tartusse sõidul on niivõrd tühine sellega kaasneva riski puhul.
Hinnanguliselt on õnnetuses hukkunu maksumus ühikonnale 1 miljon €... 100 liiklusõnnetuses hukkunut aastas- 100 miljonit. Tagajärjed surmasaanu lähedastele on hoopis teine ooper.
Üldiselt võiks kehtestada asulaväliseks piirkiiruseks 80 km/h, kuid vaadates delfi kommentaare ja hinnates üldist rahva "tarkust", siis oleks see poliitiline surm kellele iganes puldis olevale (mis sest et eetiline otsus).
Lisa1 parandus: http://www.mnt.ee/failid/JK%20SELETUSKIRI.PDF lk 8 on näha graafik, millel hukkumise riskid sõltuvad kiirusest
Lenda Juri Gagarin
