11-03-2013, 02:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-03-2013, 03:29 AM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(11-03-2013, 00:13 AM)olevtoom Kirjutas: Ma palun ohvtopiku pärast vabandust, aga hr PlyVal64 ehk valgustaks rahvast ja loetleks rea põhjusi, miks XJ-Cherokee käkerdis on?
Ta on käkerdis puhtalt selle pärast, et 7 aastat oli möödunud ajast, kus näidati kahe tootja poolt, milline peab olema a) tulevane odav ja lihtne aga võimekas SUV oma olemuselt Nivaga ja b) milline peab olema korralik tõsimaastur G-Wageniga. Ahjah, enne neid oli L-R Range Roveriga näidanud, milline peab olema tuleviku piisavalt võimekas luksuslik SUV, seda aastal 1970 ehk 14 aastat varem! Ja millega said Jeepi omad siis hakkama? Käkerdisega, mis ei kõlba mitte millekski KORRALIKULT. XJ on Jeep, mis on nii käkerdis, kui üldse olla saab. Ta on kokku käkerdatud "meeldimaks" kõigile ja eelkõige pereemadele. Ta tänaste paljude idioodiautode esiisa. Ma pole öelnud, et Xj oleks halb või paha auto aga ta ei ole see, millena seda püütakse väita olevat. Mis kõige hullem: enne Jeep'i tegi ka Fiat valmis ja pani tootmisse Panda 4X4 ehk maailma esimese põikimootoriga neliveolise masstoodanguauto! Jeep ehk siis veel AMC püüdis ristata kõikide nende omadusi ameerikalikus võtmes ühte kokku ja tulemuseks oligi käkerdis. Ta ei ole mugav, ta ei ole ülima maastikusuutlikusega, ta pole kerge ega pisike - ta polegi midagi. Lihstalt kuulsa marginimega neljaveoline kast. Mis minu jaoks üldse kõige hullem: neil oli korporatsiooni sees juba aastaid ehk alates 1979 olemas kandevkerele ehitatud täismudelivalikuga väga vinge maastikusuutlik full-time 4WD Dana sildadega pereauto AMC Eagle ja nad jooksid oma korporatsiooni sees iseenda lati alt läbi.
Kui kunagi kirjutati Corvairi kohta, mis selle iluduse lõpuks ka tappis Unsafe At Any Speed, siis XJ kohta tuleb öelda Embarrassing At Any Road and Load.
See on küll minu räigelt isiklik arvamus aga minu jaoks peab olema hea auto selgelt arusaadava otstarbe ja sihtgrupiga ehk lisaks tehnilisele täiusele peab sellise junni tegemisel olema mingi mõte. Olles pikemalt kõigi nende elus sõitnud (kõige lühemalt küll Fiatiga ja seda viga tahan parandada ning too ainumas Eesti Eagle oli juba siia tuues romu ehk mingit lõplikku pilti sellest ei saanud), siis XJ Cherost ei suutnud ma oma raua-lembusest hoolimata mingit mõtet leida.
Ahjah ja tulles tagasi peateema juurde. Ka Venemal juhtus sama, mis AMC sees XJ loomisega Eagle taustal: tulid suured-targad ameeriklased, ehitasid Chevy-Niva... ja jooksid ka lati alt läbi. Isegi paar aastat tagasi appi tulnud Bertone disainerid pole suutnud sellest aparaadist klassikalisele Nivale konkurenti tekitada.
Ma mõnikord armastan võrrelda autosid ja "latte" kergejõustiku baasilt. Kindlasti ületatakse kunagi ka Bubka, Sotomayori või Edwardsi rekordid, nagu korra suudeti üle hüpata Beamoni 8.90 ja paar korda üle joosta Coe 1.41,73 stadkaringil aga üldjuhul on isegi tehnika(ka kergeraks koosneb suurel määral tehnikast ehk jalatsitest, vahenditest ja tartaanist, treeningutehnikast rääkimata) arengust sõltumata mõnedel puhkudel "latt" nii kõrgel, et selle ületamine on väga-väga raske. Ning kõige raskem on selel "latiga" justnimelt 4X4 maastikusuutlike autode vallas, sest seal on kõigil "rsiti jalus" sellised masinad, kui, alustades vanimast, - Range Rover 1970, Pinzgauer 1971 ja C303 1974 oma portaalsildadega aga need on puhas militaarvärk, Niva ja G-Wagen 1977, AMC Eagle 1979, Fiat Panda 4X4 1983 ja esimene X5 (e53) vääraka väljendina sport-maastur 1999.
Edit: näed, Denis tõi ka Eagle välja, kuniks ma siin kirjutasin. Aga et Sa teaks ,siis Niva loodi täpselt samaks otstarbeks kui Eagle, lihtsalt 2 aastat varem. Seega on Niva esimene. Jahimehe- ja agronoomiautoks pole Niva KUNAGI mõeldud olnud!!! Niva ja Eagle mõeldi ja ehitati kolme suure riigi tohutute rasketes keskkonnaoludes elavate lihtinimeste tarbeks. See kolmas oli Kanada, kus ehitati pikalt Eaglet ja tarvitati Nivat. Eagle kohta Austraalias ei tea, Niva oli ka seal kõnnumaal väga popp masin. Lisaks oli Niva popp prantslaste käes Aafrikas.