11-03-2013, 22:47 PM
(11-03-2013, 21:38 PM)PlyVal64 Kirjutas: Absoluutselt teine maailm on redelraamidel ja siiani vaat et obligatoorsena olematu varustusega, katsusteta, robustsed ja üliodavad toota militaarsõidukid-maastikuautod. Sinna hulka kuuluvad kõik Defekad, iivanvillised, kogu Suzuki esimese põlve SJ-LJ seeria, UAZ aga ka kõik muud imemasinad Alfalt, Pinzgauerilt, Austinilt, Dodgelt, Toyotalt, Datsunilt jne, jne.
Nuh ... nüüd läksid vähe rappa ... ikke esimesed on mersud, stoewerid, steyrid ja siis kusagil hakkab Jeep paistma Prantslastel oli ka miskit tehtud ...aa see ei puhu pilli.
Teema on lahmimiseks ära läinud, võrreldakse siin Nivat kesasea (Luaz 969M) ja kardaankultivaatoritega (D21-d22). Kesasea ismest tekkis 10 aastaga selline tülgastus, et siiani ei suuda selle fekaali rooli istuda, kardaan-kultivaatorite väljaõngitsemistest sai ka siiber, ei saa ma aru, mis sellest saastast nii üles haipida...
Luaz oli 2x odavam uuest peast, mootor ja kast fekaal kuubis, käi maas iga 20kkmi järel, tööd teha hästi ei kannatanud ... enne lagunes kätte ära ... lihtsalt pask! Nival kannatas, peale esiristide modimist, sõita ca 100kkm enne suuremat lammutamist, samas kannatas Niva sõita 90km/h kulgur aga 80km/h, sõidumugavusest on kulguri puhul ka kohatu rääkida, analoogne "fiiling" tuli Volvo L3314-ga ... üle 70km/h sõites ainult karjud, peale sõitu kõrvad uluvad, perse külmetab ja käed on roolimisest valusad, viimase juures on arusaadav, et see on ainult puruks laskmiseks mõeldud.
Cherod, Datsuni pickupid, Hiluxid, Blazerid jms junnid on toredad aga samuti ei kannata tööd teha ja upuvad imehästi ... peale Chero muud mudelid läbi proovitud, kõik üks okse ... lagunevad hästi, kütust röövivad mõnuga ja metsatöö jaoks pole need loodud, st kui tahad töölooma, siis pane räme papp magama, et miski asi saada ... linna vahele riistapikendamiseks parajad ja igasugu riisikotide kolme kaupa kokku lükkamiseks.
G-wagen on eraldi teema, nagu muudegi heade asjade juures, ei tohi ju avaldada, kust ta pärit on
Igasugu möla lõpetuseks, Niva on oma hinna kohta hea ja lollikindel, lõhkuda võib kõiki masinaid aga remontida on Niva üks odavamaid, suure hädaga kannatab maanteel ka sõita ja seda normaalse kütuse kuluga. Mida tasuks vältida on 90-99 aasta arvuga isendeid ... need kõdunevad kätte ära, kui vaja siis otsi ca 85.a mudel ja maksa mõni ruts rohkem hea kere eest (neid leidub) ning pane 5.-ne kast alla, siis saad odava ja lollikindla masina. Igapäevaselt sõita on piin aga ca 5-10kkm aastas ei tapa.
Dad.