16-03-2013, 17:53 PM
(16-03-2013, 16:58 PM)Tegelane5 Kirjutas: ... Nivaga oleks kastis olnud.Nii ei saa kunagi ütelda. Võibolla oleks Niva hoopis puust mööda libisenud...
Mul ka kunagi Niva olnud. Aasta oli siis kuuskümmend vii.., äh ei olnud. Kaheksakümmend oli. Sõitsin kuni 80tuhat täis sai. Polnud temaga mingeid muresid. Käisin ka pikkadel automatkadel, Krimmis väljas. Reisu peal võttis käruga sõites kuskil 8,5l bensiini sajale. Kummid vahetasin kohe ära, kui auto poest koju tõin. Olid spetsiaalsed Nivale ette nähtud maantekummid. Meie pere jaoks oli autos ruumi küll. Sõida nagu tavalise VAZiga. Vile oli veidi suurem, mis tuli vahekastist. Selle vastu mähkisin kangid (otse vahekasti küljes, ilma helitõkestita) nahaga üle ja suurema lambanaha viskasin veel üle konsooli.
Üks tehase viga oli küljes küll. Mootor võttis kohe uuest peast natuke õli. Klapisääretihendid vahetasin ära, aga abi polnud. Müües andsin veel uuele omanikule uued kolvirõngad kaasa. Tema hakkas neid vahetama ja siis tuli välja ka suurenenud õlikulu põhjus. Plokikaane poldid olid liiga kõvasti kinni. Silindrid olid "neljakndilised". Hiljem selgus, et mitmel teisel selle aja Ladal oli mootoril sama viga küljes. Ju siis oli mootoriliinil poltide kinnikeeramise robot "joomane".
Talvel sõitmiseks olid poes all olnud kummid. Naelad panin ka veel sisse. Ega suurt ei mõtle, kuhu keerad. Kui vaja siis lähed. Paar korda olin ka kapitaalselt kinni. Sai üsna tükk aega kaevata. Ükskord mere ääres savi sees ja teine kord mingis vanas sõnnikuaugus, kus oli kenasti muru peale kasvanud.
Nagu juba ühes postituses ütlesin, vajadusel sõidaks veel Nivaga.