25-04-2013, 16:12 PM
Tore lugemine ja Niva on tore auto.
Minu kogemused Nivadega on seotud RMK Nivadega.
1995 osteti esimene sats tavalisi Nivasid. Neid oli ca 50 tükki ning paljud neist viidi juba esimeselt koduteelt tagasi garantiiremonti.
2003 aastal osteti natuke vähem kastiga Nivasid. Neil oli tihti jamasid signalisatsiooni/immoga ning tuhandeaastase Boschi pritsungiga.
Kõik Nivad on tänaseks kas maha kantud või edasi müüdud. Kõik oli muidu tore, kuid Niva resurss igapäevasel kasutamisel metsateedel oli max 100 000 km. See täitus RMK autodel üsna ruttu. Võib muidugi kahtlustada hooletust ja ebapiisavat hooldust, kuid samade meeste käes sõitsid 1997. aastal ostetud Hiluxid üldiselt 400 000 km ja müüdi edasi. Kahjuks ei maksnud Nivad 4 korda vähem kui Hiluxid. Hinnavahe oli vaid 2,5 korda ja kastiga Nivade puhul veel vähem. Hobiautona või vene külamehele, kelle pikem ots on kord kuus naaberkülla, on muidugi 100 000 km maa ja ilm.
Kui meil olid õue peal korraga Hiluxid, Vitarad, Nivad ja UAZid, siis ei leidunud erilisi fanatte, kes oleks kasutanud venelasi, kui importpillid vabad olid. Samas jutumehi, kes rääkisid, et Niva või UAZ on maailma parimad maasturid, jätkub siiani. Soovitan neil mõni osta ning iga päev 100-200 km mööda kruusakaid ning metsasihte tööl käia. Kahjuks pole keegi seda meil teinud.
Oman ise paari Gaz 66-te, sest need on lahedad putukad, kuid ma ei julgeks kunagi väita, et gaz 66 on täna maailma parim maastikuveok igapäevaseks töiseks kasutuseks.
NB! Kõige ägedan kahtlustus siin oli, et äkki kellelegi maksti, et RMK Nivad välja vahetataks. Jah, "rohelised" maksid, et suitsevad õlist tilkuvad pannid metsast välja saaks. Jaapani valitsus maksis ka, sest nende maasturid poleks ju suutnud ausal teel venelaste innovaatilist imerelva kuidagi välja tõrjuda.
Minu kogemused Nivadega on seotud RMK Nivadega.
1995 osteti esimene sats tavalisi Nivasid. Neid oli ca 50 tükki ning paljud neist viidi juba esimeselt koduteelt tagasi garantiiremonti.
2003 aastal osteti natuke vähem kastiga Nivasid. Neil oli tihti jamasid signalisatsiooni/immoga ning tuhandeaastase Boschi pritsungiga.
Kõik Nivad on tänaseks kas maha kantud või edasi müüdud. Kõik oli muidu tore, kuid Niva resurss igapäevasel kasutamisel metsateedel oli max 100 000 km. See täitus RMK autodel üsna ruttu. Võib muidugi kahtlustada hooletust ja ebapiisavat hooldust, kuid samade meeste käes sõitsid 1997. aastal ostetud Hiluxid üldiselt 400 000 km ja müüdi edasi. Kahjuks ei maksnud Nivad 4 korda vähem kui Hiluxid. Hinnavahe oli vaid 2,5 korda ja kastiga Nivade puhul veel vähem. Hobiautona või vene külamehele, kelle pikem ots on kord kuus naaberkülla, on muidugi 100 000 km maa ja ilm.
Kui meil olid õue peal korraga Hiluxid, Vitarad, Nivad ja UAZid, siis ei leidunud erilisi fanatte, kes oleks kasutanud venelasi, kui importpillid vabad olid. Samas jutumehi, kes rääkisid, et Niva või UAZ on maailma parimad maasturid, jätkub siiani. Soovitan neil mõni osta ning iga päev 100-200 km mööda kruusakaid ning metsasihte tööl käia. Kahjuks pole keegi seda meil teinud.
Oman ise paari Gaz 66-te, sest need on lahedad putukad, kuid ma ei julgeks kunagi väita, et gaz 66 on täna maailma parim maastikuveok igapäevaseks töiseks kasutuseks.
NB! Kõige ägedan kahtlustus siin oli, et äkki kellelegi maksti, et RMK Nivad välja vahetataks. Jah, "rohelised" maksid, et suitsevad õlist tilkuvad pannid metsast välja saaks. Jaapani valitsus maksis ka, sest nende maasturid poleks ju suutnud ausal teel venelaste innovaatilist imerelva kuidagi välja tõrjuda.