27-04-2013, 22:46 PM
(25-04-2013, 16:12 PM)Otokas Kirjutas: .... RMK Nivadega.Üheksakümnendate vene autod olid eriline pask, omal oli 87 aasta Niva ja kusagil nii 2002-2003 a seisin kõrvuti sellise 10 aastat uuema tootega, tol olid karbid sootumaks ära mädand jne, minu oma täitsa elus ja kõbus. Mul oli see 87. a. Niva jahiautona kah metsateedel kasutusel 2002-2010 a ja aastane läbisõit oli tagasihoidlik 10 000, enne seda oli see teeninud ametiautona 15 a ja läbisõitu ei tea. Põhimõtteliselt on elus ta praegugi, tahab üht-teist putitamist.
1995 osteti esimene sats tavalisi Nivasid. ... Niva resurss igapäevasel kasutamisel metsateedel oli max 100 000 km. ... muidugi kahtlustada hooletust ja ebapiisavat hooldust .... Samas jutumehi, kes rääkisid, et Niva või UAZ on maailma parimad maasturid, jätkub siiani. Soovitan neil mõni osta ning iga päev 100-200 km mööda kruusakaid ning metsasihte tööl käia. ...
Kahtlemata on UAZ maailma parim maastur, sest teda on võimalik remontida nö põlve otsas igas kolkas. Omal see aasta kogemus tänapäevase maasturiga venemaal, antud mudelit Venemaale ametlikult ei tarnita ja ei remondimehed ega varuosade tarnijad osanud esimese hooga midagi teha ... Kui pärapõrgus sellise modernse tootega seisad, siis hakkad teistpidi sõidumugavustele vaatama, eriti selliste pisikeste paarisajakilomeetriste päevasõitude puhul. Maastur peab olema lihtne ja käepäraste vahenditega remonditav, kuna maastikul pole spetsialiseeritud töökodasid ja materjale (nt margipõhiseid automaatkastiõlisid vms).
Samas sellises pohuistlikus firmas kasutatavate autode puhul tuleb kvaliteedierinevus kindlasti kõige paremini välja. .... igapäevaselt silitatava auto ja ja mõne teise mehe hoopis teise kasutusstiili puhul ei saa tõest pilti.