05-05-2013, 22:12 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-07-2018, 18:51 PM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: piltide lisamine
)
Veel 80- nendate belarussid olid üldiselt sinised või punased aga leidus ka huvitavaid hübriide.Valgete või kollaste ratastega .Osadel oli katus ja nina valged.Siis olen näinud sinise originaalvärviga väikse kabiiniga 82 mille kabiin ja armatuur olid seest punased .Kõige haruldasemad on punavalged traktorid mida saadeti ainult exporti ning eestis võib seliseid olla vaid mõni üksik ja tõenäoliselt juba uue vabariigi ajal soomest või rootsist siia toodud. Selle eriilmeliste belarusside rohkuse põhjusi selgitab ksf Valdo postitus mida siin tsiteerin-----Nõukogude ajale (pideva defitsiidi tingimustele) oli tüüpiline komplekteerida sõidukeid (ja ka muid esemeid) tehastes nende detailidest, mis olid parajasti olemas või kättesaadaval. Kuna plaanimajandus tekitas aeg-ajalt siia-sinna ka suuri detailide ladusid (nt mingit muud sellega kaasnevat detaili polnud saada), siis ei ole ime, et igasugused muutused ühelt detaililt teisele olid üsnagi pikaajalised ja kaootilised. Eriti puudutab see olukordi, kus eri detailid valmistati eri tehastes. E303 - Ehk traktorid valmistati osadest mis laos olemas olid ning kui midagi puudu oli siis võeti need export traktoritele mõeldud laost.Sellega on seletatav ka osade vene turu jaoks toodetud belarusside valged rattad ja seest punased kabiinid ja armatuurid ning eriilmelised kapotid.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.