21-05-2013, 17:48 PM
Ai, ma enam ei või. Just pidasin masinaga maha tõsise vestluse, et kui ta oma käitumist ei paranda, ähvardab teda Kuusakoski. Samas eks tuleb tedagi mõista, ta pole süüdi selles, et eelnevad omanikud temaga halvasti ringi on käinud... Ma ei vinguks, kui ma oma mõned palgid oleks metsast kätte saanud ja siis oleks uuesti ära lagunenud. Aga ta lagunes juba teel palkide juurde. Mis siis täpsemalt juhtus?
Jõudsin käigukasti, siduri ja muud asjad just kokku lappida ja ära testida, kui märkasin, et tõstuki nool hakkab kohe-kohe pooleks kukkuma. Ma olen algaja keevitaja, aga lasin selle prao siiski igaks juhuks kinni ära. Kunagi tuleb noolele ka niikuinii tõsisem remont.
![[Pilt: IMAG0734.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326310/IMAG0734.jpg)
Sõidan aga rõõmuga metsa ja olin juba sihile oksapadjale saanud, kui mõnekümne meetri pärast käib hirmus pauk. Märkasin, et tõstuk on täitsa vastu käru kukkunud.
![[Pilt: IMAG0737.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326312/IMAG0737.jpg)
Õige pea katusele vaadates selgus ka põhjus.
![[Pilt: IMAG0735.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326315/IMAG0735.jpg)
Ehk siis peamasti tõstesilindri sääre küljest oli ära murdunud sinna keevitatud silm. Kehvalt keevitatud tõepoolest, murdekohal on näpuga tunda, et keskelt kõik slagi täis. Nii kummaline, just olin ettevaatlik, keevitasin noolt, et vältida tõstuki alla kukkumist. Aga sellest ei piisanud... Nüüd tuleb vist see massiivne silinder maha võtta, pikalt faasi lasta ja täis keevitada. Või on lollikindlam esmalt nool üles tungida, lasta säär ja silm paari punktiga kokku ning seejärel maha monteerida ja lõplikult täis keevitada? Sellega tagaks, et silindri ja silma teljed oleksid täpselt risti.
Jõudsin käigukasti, siduri ja muud asjad just kokku lappida ja ära testida, kui märkasin, et tõstuki nool hakkab kohe-kohe pooleks kukkuma. Ma olen algaja keevitaja, aga lasin selle prao siiski igaks juhuks kinni ära. Kunagi tuleb noolele ka niikuinii tõsisem remont.
![[Pilt: IMAG0734.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326310/IMAG0734.jpg)
Sõidan aga rõõmuga metsa ja olin juba sihile oksapadjale saanud, kui mõnekümne meetri pärast käib hirmus pauk. Märkasin, et tõstuk on täitsa vastu käru kukkunud.
![[Pilt: IMAG0737.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326312/IMAG0737.jpg)
Õige pea katusele vaadates selgus ka põhjus.
![[Pilt: IMAG0735.jpg]](http://www.upload.ee/image/3326315/IMAG0735.jpg)
Ehk siis peamasti tõstesilindri sääre küljest oli ära murdunud sinna keevitatud silm. Kehvalt keevitatud tõepoolest, murdekohal on näpuga tunda, et keskelt kõik slagi täis. Nii kummaline, just olin ettevaatlik, keevitasin noolt, et vältida tõstuki alla kukkumist. Aga sellest ei piisanud... Nüüd tuleb vist see massiivne silinder maha võtta, pikalt faasi lasta ja täis keevitada. Või on lollikindlam esmalt nool üles tungida, lasta säär ja silm paari punktiga kokku ning seejärel maha monteerida ja lõplikult täis keevitada? Sellega tagaks, et silindri ja silma teljed oleksid täpselt risti.