13-06-2013, 14:17 PM
Ühesilindrilist mootorit pole võimalik täielikku tasakaalu saada ja sellepärast väntvõlle remontivad firmad neid ainult rihivad, st keegi neist väntmehhanismi tasakaalustustegurit (mis on vertikaalse või vertikaalilähedase silindriasetusega ühesilindrilistel tavaliselt 50-75%) ise muutma ei hakka. Tehas määrab tasakaalustusteguri katseliselt, et ühelt poolt oleks juhi poolt tuntav vibratsioon (mis on ainult üks osa koguvibratsioonist) enimkasutatavas pööretevahemikus võimalikult väike ja teiselt poolt väntvõllilaagrite koormused jääks lubatu piiresse.
Kui konkreetse tsikli mootori tuntav vibratsioon on mingil põhjusel tavalisest suurem, siis pole üldiselt muud valikut kui viia väntmehhanism tehase konditsiooni ja teha kindlaks, et mootor on raami vahel korralikult kinni: nt õiged laagrid (C3), väntvõll võimalikult täpselt rihitud, üksikdetailide kaalud originaalidega võrdsed (tänapäeva kolvid kipuvad raskemad olema) jne.
Kui konkreetse tsikli mootori tuntav vibratsioon on mingil põhjusel tavalisest suurem, siis pole üldiselt muud valikut kui viia väntmehhanism tehase konditsiooni ja teha kindlaks, et mootor on raami vahel korralikult kinni: nt õiged laagrid (C3), väntvõll võimalikult täpselt rihitud, üksikdetailide kaalud originaalidega võrdsed (tänapäeva kolvid kipuvad raskemad olema) jne.