Gaz 51 järelkäru.
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: UM
Otsisin oma Unimogile käru ja põrkasin vastu sellist isendit, nagu Gaz 51 järelkäru.Siit küsimus, kas selliseid kärusid on liikvel veel Eestis palju ja mis nende hind võiks olla?(dokumendid puudu)Vanakooli mehed teavad rääkida, et see käru pidi olema hea kerge jooksuga ja kaal on ka väike.Endale sobiks see ideaalset, aga tuleks teha ümberehitust, siit ka need küsimused, sest käru ise täiesti originaal ja päris heas korras.Kui on unikaalne asi, siis tuleks teda säilitada, aga kui ei, siis teeks selle ümber.Väike pilt ka siia:
Vanakooli mehed teadsid rääkida ka seda,et sellise käruga sõita oli üks igavene rist ja viletsus.Miks?Vaatame siis asja lähemalt.Kärul kasutati tavalist 51 esisilda(käänteljed jms)st.kärul polnud pöörderingi.Mäletate ehk kui vene ajal veeti auto haakes 2-teljelisi kompressoreid.Vänderdasid nad veduki taga mis hirmus.Peale selle oli manööverdamine ka omaette kunstükk.Käru rattad pöördusid ju piiratult välja.Omaette teema on pidurid.Tegelikult on täiesti identsed GaZ-51 piduritega.Piisli otsa sees oli veosilmusega sidestatud 51 piduri peapump.Pealejooksu pidur.Kui nüüd oli treppis tee siis see va pealejooksu pidur ju lülitus treppide peal sisse ja jõnksutas autot kõvasti.Kui neid kärusid kasutati,siis tavaliselt need vanakooli mehed rikkusid selle pealejooksu mehanismi ära,käru muutus piduriteta haagiseks.Oma osa selles jõnksutamises on ka haakeseadmel.
Vene veoautodel oli ju selline konks milles käru veosilmus oli lõtkuga.Seepärast toppisidki vene ajal sohvrid sinna vahele kõikvõimalikku kummikraami.Praegustel autodel on ju lõtkuvaba haakeseade,seal pole probleemi,enamik praeguseid kergehaagiseid ,mis piduritega,on sammuti pealejooksu piduritega,aga kuna lõtk puudub siis asi enamasti ka töötab.
Ei see käru nüüd vaid sõjaväe variant polnud.Oli see Eestis 50-ndatel üsna laialdaselt kasutusel.Minugi isa sai sellist vedades vaeva näha.
Kandejõudu ei oska öelda,aga see tegelikult üsna hõlpsasti uuritav.Ilmus vanasti perioodiliselt selline teatmik nagu \"Spravotsnik otetsestvenõh avtomobilei\"Vähemasti 1970-ndate aastate väljaandeis oli ta veel sees.Ja neid peaks vähemasti raamatukogudes ikka leiduma.Aga uunikumina vääriks ta kindlasti säilitamist,praktilist väärtust ta aga kindlasti ei oma.
Tervitades Flanagan
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Gaz 51 järelkäru. - Autor: UM - 17-01-2004, 11:48 AM
[Sõnumit pole] - Autor: Sillu - 17-01-2004, 15:30 PM
[Sõnumit pole] - Autor: Raigo - 17-01-2004, 20:36 PM
[Sõnumit pole] - Autor: nasa13 - 17-01-2004, 20:40 PM
[Sõnumit pole] - Autor: UM - 17-01-2004, 21:13 PM
[Sõnumit pole] - Autor: Tziklivend - 17-01-2004, 21:41 PM
[Sõnumit pole] - Autor: v126 - 17-01-2004, 23:57 PM
[Sõnumit pole] - Autor: UM - 18-01-2004, 00:25 AM
[Sõnumit pole] - Autor: v126 - 18-01-2004, 22:43 PM
[Sõnumit pole] - Autor: eberhard - 19-01-2004, 10:10 AM
[Sõnumit pole] - Autor: NIF - 23-01-2004, 18:13 PM
[Sõnumit pole] - Autor: eberhard - 23-01-2004, 18:59 PM
[Sõnumit pole] - Autor: flanagan - 29-01-2004, 15:22 PM
[Sõnumit pole] - Autor: Aspelund - 29-01-2004, 15:28 PM
[Sõnumit pole] - Autor: al - 29-01-2004, 16:49 PM
[Sõnumit pole] - Autor: eberhard - 29-01-2004, 19:00 PM
[Sõnumit pole] - Autor: UM - 29-01-2004, 23:33 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne