03-01-2014, 15:51 PM
(03-01-2014, 15:35 PM)Mahno Kirjutas: Ei maksa unustada, et lindijooks on kallis ja raske, aga kulub liivas-mullas üsna kiirelt ja tahab pingutamise näol pidevat hooldust. Samuti tahab linttraktori veermik määrimist saada.
Sõidumugavus on pehmelt öeldes raju, sest kuigi veermikus kärude vahel on mingid vedrud, siis iga kivi ja känd tekitab hüppe, mis paiskab pea vastu lage.
Talutava tee peal on linttraktor tunduvalt aeglasem kui ratastraktor.
Linttraktori veeretakistus on tohutu, seetõttu ka tema kütusekulu on tunduvalt suurem.
Linttraktoril on eelis pehmel pinnasel. Põllumajanduses pannakse kompenseerimiseks ratastraktoritele alla topeltrattad, metsamasinatele lihtsalt laiemad rehvid.
Linttraktor suudab "kannapööretega" aluspinna täiesti segi künda. Silumine maksab ka midagi, isegi kui tarbetu looduskahju arvestamata jätta.
Linttraktor lahutab pööramiseks ühe lindi veo sidurist lahti, halvemal juhul pidurdab ka veel ühte linti. Seetõttu kaotab linttraktor pöörates suure osa oma veojõust.
Andres, 2 suve DT75B peal rabas veetnud.
No mehed, see lintraktoriga metsas keeramisel pinnase lõhkumine on küll ikka kõige väiksem mure. Mäletan 1990-ndate algul kui meie kandis aktiivsed metsavargused olid, veeti kõik välja TDT-55-ga ja no mingist totaalsest looduse hävimisest küll juttu polnud, aga praegusel ajal on mõnes paigas nii, et rööpad on sellised, et lühem mees ei näe sealt välja. Ma pole näinud praktiliselt ühtki metsalanki, kus poleks uute ratasvedajate tekitatud rööpaid. Ikka leidub langil mõni koht kus on maapind mädam või sootuks põhjatu. Seega ma jätaks selle pinnase lõhkumise teema lintraktori puhul küll kõrvale, midagi hullemat küll ei juhtu kui nn tänapäevase tavatehnikaga.
Mitu hooaega lintekskavaatoriga Liebherr metsateid silunud ja näinud väga selgelt, mis toimunud on lankidel.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170