07-01-2014, 10:09 AM
(07-01-2014, 03:05 AM)Jaanus9112 Kirjutas: Aga mis rehvi soovitavad kaasfoorumlased kasutada kaarkummi asemel? Hind ka muidugi oluline (st ulmehinda maksta ei soovi)
Mis on ulmehind?
Kui tahta tegelda maasse sukeldumisega, siis võtaks sellise:
http://www.mascus.com/forestry/used-tire...uek3k.html
Selle eelis oleks, et seni kui ratast ringi ei tõmba veab väga hästi.
Kui tõmbab on aga kohe raamini sees.
Mu eelistus oleks siiski sellise mustriga:
http://www.ebay.com/itm/2-NEW-700-5022-5...1002359905
Pole küll nii hea pidamisega mudas, kuid soos turba peal liigub üllatavalt hästi ja kui kaotab pidamise ei kaeva end poole rattapöördega sisse.
Saab osa koormat maha panna ja edasi minna.
Paraku maksabki selline rehv palju, moodustades kolmandiku käru ja kasutatud väljavedaja hinnast...
Kaarkumm aga on puhas pask võrreldes nendega.
Esiteks et nad kestaks peab sinna ajama sisse vähemalt 3 atm rõhu ja siis on ta kandepind keskel ja rööbe oleks nagu 70cm väiksem.
Seega kõigub käru ka näiliselt sileda maa peal ajuvabalt palju ja ümber läheb ka lihtsalt.
Pehmel pinnasel aga, kus ratas vajub sisse surub ta pinnase keskelt välja ja kuna rehvi läbimõõt on niipalju erinev keskelt ja äärtest oleks justkui all 2 erisuurusega ratast ja seega toimub kamara lõhkumine ja sinna ta upub.
Lastes rõhu 1 atm peale on asi parem ja nii nad ongi mõeldud kasutada.
Ainult et siis tuleb unustada igasugune kändude otsas ronimine.
Praegusel töövahendil on 600 rehv all ja rõhk 1,6 atm.
Üle kändude käimine on väga mugav sellisena ja täiskoormaga ei suru känd niipalju kokku et veljeni jõuaks.