04-03-2014, 18:48 PM
(04-03-2014, 17:14 PM)ProZ. Kirjutas: Äkki nüüd keegi oleks nii armas ja ütleks tuleviku tarbeks selle valemi (ma õpiks lõpuks pähe), et kui mul olemas teepikkus ja keskmine kiirus, et mis siis ajaks tuleb?Vaja leida sekundid, msi siis täpseks kellaajaks teisendada.
Teepikkus oli 43,1 km = 43100 meetrit. Keskmine kiirus leidsid 42 km/h ehk vaja teisendada m/s peale, teed tehte 42000/3600 (sekundite arv tunnis) = 11,66(6) m/s. 43100 meetri läbimiseks kiirusega 11,66 meetrit igas sekundis kulub seega 3696,4 sekundit 0,4 sekundit pole autospordi AKPs kindlasti olulised. Jagad selle 60'ga et saada minutit = 61,6 minutit. Kuna Talverallil on +/- 1 minut, siis piisab teadmisest 1 tund 1 minut ~30 sekundit. Kui peaks SI-pulgaga täpset sekundit taga ajama, siis 61X60-3696= 36 sekundit ehk 1H 1min 36 sek.
Siiani ma pole "üllatuseks" pannud aegasid sekundites, oleks võinud muidugi Küll on olnud korra kindlasti klassil "sport" lõigul muutuv ette antud keskmine kiirus. Siis pead lõigu pikkuse ka arvutama. Ja variant, mida isegi kaalusin, on ainult füüsiliste suunaviitadega rajakirjeldus ilma igasuguse ristmike vahelise distantsita ja muutuvate keskmiste kiirustega. Küll peab see siis olema väga täpne ja selgelt äratuntav ning lõigu kogupikkus olemas. Ja kiiruste kirjeldus tekstina: näiteks "järgmise keskmise kiiruse muutuseni +376 sekundit pikem aeg, kui lõppenud lõigul". Nullist mingi kindla mõõdetud punktini on antud kontrollkiirus, sealt saad aja ja esimese distantsi. Ja nii muudkui arvutad ideaalaegu, kuniks jõuad viimasele lõigule, kus saad mingi kiiruse ja tead lõppkilometraaži. Ja siis arvutad kõik kokku ja saad täpse aja, mil pead AKPs olema. Aga vahepeal pead suutma hoida keskmist kiirust, siis ootamatult pildil kujutatud ristmiku/ rajamärgi juures ja/või kiiruse muutuseni jõudes pead vaatama kella ning odomeetri näitu ja arvutama, palju Sa oled ideaalist ees või maas. Aga rada, teekate, kurvid jne on "valitud" Ning vahepeal võivad olla ka OAKP'd