04-04-2014, 09:00 AM
(03-04-2014, 20:42 PM)dad Kirjutas: Rimaratas on 2D ühes mõõtmes ringjoon, ringi ümbermõõdu arvutamise valem kakspiiärri "2*pii*r". Arvutad mõlema võlli otsa rihmaseibi ümbermõõdu ja võttad omavahelise suhte.
Ntx 100mm läbimõõduga seib ümbermõõt 314mm
200mm läbimõõduga seib 628mm
siit saab suhte 1:2-le ehk siis üks ratas teeb teisega võrreldes kaks korda rohkem tiire....
Küll aga pead pöörete juures arvestama rohkem saketta joonkiirusega, st kiirem on ka "lõige" ja sinna tuleb rakendada rohkem jõudu elik kui motor on ca 4Hj siis 2korda kiirema ülekande puhul jääb järgi saevõlli otsas 2Hj .... sealt edasi on juba kettaläbimõõduga sama mängimine.
Ühtlasi tuleb ka meenutada, et tänapäevased mootorid on lühikese kolvikäiguga ja nende Hj ei ole võrreldav pika käiguga mootori Hj-ga.
Dad.
Päris vale jutt justkui ei ole. Ja iseenesest võiks rihmülekande ülekandearvu arvutamisel saadud rihmaseibide ümbermõõdud korrutada ja jagada veel mistahes arvude, kellaaegade vms numbritega, tulemus tuleb ikka sama ja õige. Üldjuhul aga lihtsalt jagatakse ühe rihmaratta läbimõõt teisega ja saadaksegi ülekandearv ehk -suhe. D1/D2=n
Aga see küll päris nii ei ole, et 2 x kiirendav ülekanne vähendab ülekantavat võimsust 2 x . Võimsus ja hj ei ole sugugi sama mis moment või ilus eesti keelne vääne.
Viimane väide ksf! Dadil ka sinna samasse auku läinud - hj ei ole võrreldav hj-ga...
Aga ega sel mingit tähtsust ei ole, see pole siin mingi õigekirja, füüsika ega matemaatika foorum ja kes seda ikka loeb või keda see huvitab peale Kaitsepolitsei ja FSB, vb ameeriklased lasevad ka pilgu diagonaalis üle.