04-04-2014, 18:33 PM
(03-04-2014, 18:41 PM)Sabaton1989 Kirjutas: Nii käisin Teisipäeval Laagri ja tihendikeskuses Laki tänaval ja pakuti rihmaratast läbimõõduga ca 350mm mootori otsa hinnaks 132 euri+käive.Loobusin sellest pakkumisest kuna see projekt läheks siis liiga kulukaks ca 400euri.Mootor juba maksis 200, ja siis rihmaratas 132 koos käibega ja sisu ka ca 20 euri.Lähen lihtsamat teed pidi ja lasen tööjuures mootorile uue rihmaratta teha.Peast käis veel selline õudne mõte läbi kui see ca 350mm rihmaratas väntvõlli otsas on ,siis ta võib väntvõlli otsa ära murda.Lisaks Honda kloonidel käivitusmehanismi kõrvad ka suht haprad kui mootoril suur koormus taga.Täna sai päev otsa netis otsitud rihmarataste ülekande valemeid ,midagi erilist ei leidnud (kooli lõpust ka parasjagu aega möödas ei mäleta enam midagi). Originaal rihmaratas mis saevõlli otsas on on 133 mm ja sama ka originaal 3 kw el mootori otsas mis teeb 1400p/min. Honda kloon teeb ,aga 3600p/min. kas oleks optimaalne kui mootori otsas olev rihmaratas oleks läbimõõduga 266mm ja saevõllile jääb originaal rihmaratas 133mm?Leidsin ka mingi valemi netist : 3600/266*133=1800p/min
vana mootor tegi 1400 p/min uus teeb 3600 p/min seega vahe on 2,571 korda
ehk sama saeketta kiiruse saavutamiseks peaks mootori rihmaratas olema 2,571 korda väiksem
ehk uue ratta mõõduks võiks siis olla ~ 51mm mis on liiga väike sellistesse tingimustesse
kui rihm on z profiil siis neid peaks olema min. ehk 2 tk aga pigem 3 tk kõrvuti ja ka siis on 51mm ratas liiga väike kandmaks edasi jõudu mootorist rihmale millele on rakendatud tugevat koormust ilma et hakkaks libisema lisaks veel ehk niiskus ja tolm.
rihmaratas võiks siis olla pigem see sama 133 või isegi suurem aga seega siis peaks olema hoopis ketta poolne ratas 2,571 korda suurem (kui mootoril oma jääb 133 peale) ehk siis veetav ratas peaks olema ~342mm hea on selle asja juures see et siis on kettale lisaks ka rihmaratas nn. hoorattaks

mul aga ka küsimus kas see mootor kannatab üldse rihmülekannet ?
kas ja kuidas elab väntvõll ja selle laagrid üle pideva külgsuunalise jõu ?
ehk on mõistlik kasutada mingit vahelüli - laagripukki, käigukasti vms.