08-05-2014, 15:12 PM
(08-05-2014, 13:20 PM)unimüts Kirjutas: kogu see pikk jutt, kuidas Eestis on kõik jube kallis, isegi tõsise sünnipärase saasta restaureerimine...
Vaata, mind ei huvita, paneb keegi saasta sisse 1, 210, 100 või 100 töötundi ja miljon rahaühikut - seda juhul, kui ma olen OSTJA! Kam ina olen matnud oma hobivahendite restaureerimisse ulmesummasid (Valiandi kinkisin lõpuks ära ja jahiga sõidan ise, kui viitsin) aga see ei tähenda, et ma peaks nend eeest ebaloomulikke summasid küsima! Maailm ,eriti Euroopa on meie eest lahti ja midagi pole teha, sealne hinnatase määrab!
Kui selline 100% renoveeritud üleilmne legend Ferguson TE20, mis on kui tehasest tulnud, maksab 35 000 sek ehk ~4000 EUR, siis selline asi paneb vanade ja 21.sajandi mõistes igapäeva-töövõimetute traktorite hinnataseme paika!
Tahad diislit - PALUN, 30 000 sek ehk ~3400 EUR. Aga paned tähele, et selline restaureeritud vana traktor seisab ülikorralikus garaažis kõrvuti vana Cadillaciga, mitte mingis muldpõrandaga saras, nagu enamasti Eestis kombeks... ja sellega ei tehta tööd, vaid sõidetakse lusti linnavahel!!! JA kui VAJA, siis võetakse mingi haagis ka sappa, näiteks kevadel läikiv mahagonist CrisCrafti kaater, et see sadamas vette panna! Sellist vaatepilti olen ma ise oma simaga pealt vaadanud!
Need, millega siiani oma maakodudes naljapärast midagi tehakse, maksvad kuni 20 000 sek ja ka siis peab neil olema väärtuslikku lisavarustust, näiteks toimiv esilaadur, kärud-sahad küljes/kaasas vms. Lihtsalt paljas traktor maksab veekl vähem aga tuletan meelde: rootslase jaoks on see alla kuupalga!!! 350 euri maksavad sellised trakatsid, mis vajavad pisut remontimist aga seda Stocki lähedal, mitte karupersses. Isegi piltidelt nähtavana suvekodus elu nautimise ülikorralik vahend maksab ~3300 eur. Ja siis küsitakse mingi faking T-25'e eest Eestis 5000 euri, kui maal ei ole elu ja kuupalk kätte on parimatel 500 euri
