24-05-2014, 19:13 PM
(24-05-2014, 15:08 PM)Gravity Kirjutas: Sorry aga kui tööriista maksumus ületab teenitava kulu siis kaob üldse mõte ära.
Poti põllumajandus ongi üks räige peale maksmine. Ükski aedvilja või köögivilja kasvatamine 50x50 lapil ei tasu reaalselt ära. Kui arvestada kokku seemnete soetus, väetis, tehnika ost ja tehnika hooldus tasub juba asi isegi teenusena sisse ostes pigem ära. Reaalselt aga kordades tuleb odavam hulgitootjalt, kes suudab 5x odavamalt kartuli, porgandi, kapsa jne toota.
Kuid kõige selle asja konks on selles, et ENDA kasvatatud, Enda hoole ja armastusega küpsenud vili- vot selle hind on hindamatu ja olgu kordades kallim.
(24-05-2014, 15:48 PM)MAZ Kirjutas: Ma ei tea paljud siin foorumis peale kodanik Unimütsi on oma kätega T-25 mootorit pidanud kokku ja lahti võtma. Aga sain see kevad ise selle kogemuse võrra rikkamaks,et pole halba masinat vaid olematu hooldus.Käänteljed juba ärakukkumise ääral, mootoris klapikambri kaane all raua puru ning kõik tuled viled ammu kadunud. Ja jutt on 1993.a T-25A3-st. Õli õnneks oli vahetatud aga seda ka 7.a tagasi.
Peale selle jama ära remontimist sai selgeks,et olematu hooldus on see,mis tapab vene tehnika väga kähku ära.
Ise ei ütle selliste asjade kohta, et on vaid 1 viga (hooldus vms). Pigem on mitmete vigade kokkulangemise tõttu.
Hooldamata traktor, (õlid vahetamata, vene õli kvaliteet, sõlmedes loksud (poldid lahti) ja nendele ei pöörata tähelepanu algaja traktorist - robustne ümberkäimine traktoriga jne kõik need viivadki traktori lagunemiseni.
Ma tean üht t30a80, kellel olnud 1 omanik. Ostetud 1995a uuena. Uuest peast mindud lääne õlidele, masin seisab garaazid, sügisel-kevadel käiakse masina erinevad sõlmed üle. Mul võttis ohkama, kui vaatasin kabiini ja avastasin et ohhoo ma võin sinna puhaste riietega sisse minna vabalt. Masin ise harib tõesti potipõllumehe lappi ja töötab 50h aastas. Kuid masin on igati mitmekülgne omaniku jaoks - 90% töödest saab hakkama.
Samas kuna tegu ikkagi vene tehnikaga ja hästi hoitud - on teda kergem edasi hooldada. See omakorda ei tähenda, et midagi ei juhtu hästi hoitud masinaga. ( enda kogemus: nädala alguses avastasin enda uuel masinal, et ühe tagaratta telg kõigub vertikaal suunas 1cm - viga mida näen esimest korda, täna omakorda vaatasin, et peale kündmist on külgülekande-käise dift väljapoole tulnud ja mutrid lahti hakanud jooksma - tähendab vene masin tahab ülekäimist)
Samas mõni kasutab t25 jalgratta asemel. Mootorisse käib vana hea kamaz, hüdropaaki vana õli ja kiidetakse takka. Venelase tehnika ei olnud kunagi mõeldud aastakümnete jooksul korralikuks tööks. Vene tehnika oli isegi majandite ajal 3-5aastat ja võeti järgmine. Loomulikult ei anna seda vene 30a vanat tehnikat võrrelda tänapäeva mugavate masinatega.
Samas reaalsus on, et kui põllumehel on vähegi vajadus tehnika järgi kiikab ta juba lääne tehnika poole kaema ja vähegi parema sissetuleku puhul ka ostma.
Kuradi hea on ikka lääne tehnikaga sõita: konditsioneer, kabiini vedrustus, mugav iste, kõik tööorganite juhtkangid käeulatuses ja kõik muud uuendused lisaks. samas kõik see on vastavuses vajadustele ja kui suur on rahakott ning mitu tundi masinaga aastas tööd teha plaanitakse.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.