29-05-2014, 09:16 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-05-2014, 09:18 AM ja muutjaks oli v6sa.)
Hetkel kehtivast:
https://www.riigiteataja.ee/akt/124072012016?leiaKehtiv
Kood 508. Üldnõuded veljele
Nõuded:
1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud ja ETRTO nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise Maanteeamet;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velg
...
Kood 509.
Velgede kinnitus
Nõuded:
1) velgede kinnitus peab vastama valmistaja poolet ettenähtule;
2) kergmetallist velje kinnituseks peab kasutama selleks valmistatud polte või
mutreid;
Mulle tuleb pähe vaid FordP100, millel on tehasest rattarummul poldiringi muutev flants vahel.
Ning vaheflants, mis on lihtviisiliselt rattapoltidega kinni tõmmatud, tekitab poltidele täiendava lõikeohu. Siinkohal on õige see tähelepanek, et arvestades kasutatud materjale, pole mingi 3-4 mm flantsi probleem, kuid kümnetesse millimeetritesse ulatuvad kettad juba on.
Mis omakorda teemasse tagasi tulles tähendab seda, et miskise mõistlikult koormatud subrikulise all pole probleemi. Aga igal neljapäeval Ülemiste parklas lolli mängiva "strritreissssseri" püssi all võivad sarnased kettad juba ohtlikud olla. Seadus kehtib aga mõlemale.
Mistap vaheketaste kasutamisel on võimalik pikem vestlus korravalvuritega teemal: kas seadus sätestab keelatud või lubatud asjad
https://www.riigiteataja.ee/akt/124072012016?leiaKehtiv
Kood 508. Üldnõuded veljele
Nõuded:
1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud ja ETRTO nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise Maanteeamet;
2) veljel ei tohi olla vigastusi. Keelatud on kasutada keevitamisega remonditud või ümberehitatud (laiendatud, kitsendatud, vahetatud sisekilbiga jms) velg
...
Kood 509.
Velgede kinnitus
Nõuded:
1) velgede kinnitus peab vastama valmistaja poolet ettenähtule;
2) kergmetallist velje kinnituseks peab kasutama selleks valmistatud polte või
mutreid;
Mulle tuleb pähe vaid FordP100, millel on tehasest rattarummul poldiringi muutev flants vahel.

Ning vaheflants, mis on lihtviisiliselt rattapoltidega kinni tõmmatud, tekitab poltidele täiendava lõikeohu. Siinkohal on õige see tähelepanek, et arvestades kasutatud materjale, pole mingi 3-4 mm flantsi probleem, kuid kümnetesse millimeetritesse ulatuvad kettad juba on.
Mis omakorda teemasse tagasi tulles tähendab seda, et miskise mõistlikult koormatud subrikulise all pole probleemi. Aga igal neljapäeval Ülemiste parklas lolli mängiva "strritreissssseri" püssi all võivad sarnased kettad juba ohtlikud olla. Seadus kehtib aga mõlemale.
Mistap vaheketaste kasutamisel on võimalik pikem vestlus korravalvuritega teemal: kas seadus sätestab keelatud või lubatud asjad
