09-06-2014, 23:26 PM
Omast kogemusest(mida on aasta jagu tekkinud)julgen arvata, et teatud asju, kus on kuum õli olnud ja ka põlemiskambrid näiteks plokikaanel ei allugi esimesel katsel keevitamisele.
Ajab mulle ja musta tahma välja ning õmblus on poorne.
Siis on kaval see kiht maha võtta ja uuesti üritada.
Tigil tekib see väljakeev jama sulametalli pinnale ja sealt olen seda ka roostevaba traadiotsaga maha pühkinud keevitamise ajal enne lisametalli lisamist.
Traadiga seda võimalust pole ja seal kui õmblus ei õnnestu on ainus võimalus see maha võtta ja uuesti proovida.
Kui traadiga keevitatud õmblust on vaja üle keevitada või laiendada tuleb kindlasti harjaga üle lasta et kõik mis on alumiinist erineva värviga oleks kadunud.
Traadiga keevitades on esmatähtis, et kaar põleks stabiilselt mitte väga kõva praginaga vaid kergelt sisiseva häälega ja stabiilselt.
Vastasel juhul tekivad keerised ja õhu liikumine ja kaitsegaasiga keevituskoha katmine ei õnnestu mingi nipiga.
Üldse on kaitsegaasi hulga väljareguleerimine väga täpne protsess ja sõltub ka keevitusasendist.
Liiga suur gaasivool ei taga alati suuremat kaitset kuna gaas väljub suudmest suure kiirusega ja tekivad keerised.
Mida suurema läbimõõduga on gaasisuunaja seda parem on keevituskoha kaitse ja siin võiks olla läbimõõt 1/3-2 korda suurem kui põleti otsa ja detaili vahekaugus.
näiteks 20mm siseläbimõõduga gaasisuunajaga ja 8 liitrit min. kuluga jääb õmblus täiesti oksiidita ja mingit musta tahma ei teki ei õmbluse pinnale ega kõrvale nagu ülalpool punktide pealt näha.
Ajab mulle ja musta tahma välja ning õmblus on poorne.
Siis on kaval see kiht maha võtta ja uuesti üritada.
Tigil tekib see väljakeev jama sulametalli pinnale ja sealt olen seda ka roostevaba traadiotsaga maha pühkinud keevitamise ajal enne lisametalli lisamist.
Traadiga seda võimalust pole ja seal kui õmblus ei õnnestu on ainus võimalus see maha võtta ja uuesti proovida.
Kui traadiga keevitatud õmblust on vaja üle keevitada või laiendada tuleb kindlasti harjaga üle lasta et kõik mis on alumiinist erineva värviga oleks kadunud.
Traadiga keevitades on esmatähtis, et kaar põleks stabiilselt mitte väga kõva praginaga vaid kergelt sisiseva häälega ja stabiilselt.
Vastasel juhul tekivad keerised ja õhu liikumine ja kaitsegaasiga keevituskoha katmine ei õnnestu mingi nipiga.
Üldse on kaitsegaasi hulga väljareguleerimine väga täpne protsess ja sõltub ka keevitusasendist.
Liiga suur gaasivool ei taga alati suuremat kaitset kuna gaas väljub suudmest suure kiirusega ja tekivad keerised.
Mida suurema läbimõõduga on gaasisuunaja seda parem on keevituskoha kaitse ja siin võiks olla läbimõõt 1/3-2 korda suurem kui põleti otsa ja detaili vahekaugus.
näiteks 20mm siseläbimõõduga gaasisuunajaga ja 8 liitrit min. kuluga jääb õmblus täiesti oksiidita ja mingit musta tahma ei teki ei õmbluse pinnale ega kõrvale nagu ülalpool punktide pealt näha.