26-08-2014, 12:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-08-2014, 10:09 AM ja muutjaks oli taruvaras.)
(29-03-2006, 12:12 PM)taruvaras Kirjutas: Siin üks huvipakkuv foto, millel eksporttoodang mudeli 412 näol. Selle kere on ülemineku ajast (1969/70). Autol on esiots uuenenud, kuid tagaosa veel vana 408-lt pärinev, ära tuntav nn. "raketitulede" kontuur. http://www.moskvich.de/Bilder/mo412-1.jpeg
(03-04-2006, 00:31 AM)taruvaras Kirjutas: Jätkuks eelmisele postitusele. Siin veel üks foto samasugusest kerehübriidist, mulle tundub, et sama auto isegi.
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=22769
Olen jõudnud lahenduseni Avtoekspordi Moskvits 408 muudatuste lisakataloogi abiga, kus on muudatused välja toodud kuupäevaliselt ja kerenumbriga.
Siin on võtmeks kuupäev 13. detsember 1969. Uue kujundusega kere esiotsa koos kandiliste Saksa DV tuledega ja nende juurde kuuluvate suuna-gabariidituledega ning vastavate ehiskroomvõredega auto tuli sel päeval konveierilt kerenumbriga alates 000265.
Uuema taguotsaga autosid, mille juurde siis kuulusid kereplekkidest tagatiivad, tagapaneel ja pagasniku luuk, nendega kaasnevad horisontaalsed tagatuleplokid ja kolmnurkse kujuga suunalaternad, hakati väljastama samal kuupäeval alates kerenumbrist 000353.
Seega uue nina ja vana tagumikuga hübriide lasti välja ikka väga väike arv 353-265= 88 isendit. Kuna 408 ja 412 omas ühtset keret, mahuvad järelikult mõlemad mudelid selle arvu 88 sisse. Kindlasti pakuks selline eksemplar mõnele kolleksionäärile huvi, kuid vaevalt, et neid tänaseks enam alles on. Antud jutt kuulub siis Moskva tehase toodangu juurde. Iževskis elati oma elu, seal väljus tehaseväravast nn. 408 kerega 412-d veel 1970-ndal aastalgi.
Rohkemal määral tuli konveierilt ajavahemikus detsember 1975- jaanuar 1976 välja 408-2130/ 412-2140 erinevas koosluses kereristandeid. Nendest mõningad on ikka veel alles.
Iž 412 vanema kere muutumine uuemaks, nn. "seaninaks" kestis aga oma paar aastat, enne kui kerelt päris puhtatõulisi "seaninasid" sündima hakkas.