24-09-2014, 22:53 PM
(24-09-2014, 21:58 PM)Martti Kirjutas:(24-09-2014, 21:36 PM)al101 Kirjutas: See võib juhtuda näiteks musta jääga väga kiiresti ja sellele reageerimine võib olla väga raske ja väga suurt kiirust ja valmisolekut nõudev, sõltuvalt olukorrast.Kui juht ei ole piisavalt võimekas, siis tuleb harjutada et paremaks saada, mitte lihtsalt lihtsama vastupanu teed minna. Kui juht ei ole valmis libeda teega reageerima, siis polegi ehk autorooli asja, kui siis ainult ilusa ilmaga.
Seda enam, kui juht ei ole piisavalt võimekas.
Tsitaat:Aga kui läbida ühte kurvi, sama kiirusega, kus on maas must jää, siis tagavedu viskab külje ette näiteks 70 pealt, esivedu võibolla alles 80-90 pealt, sõltuvalt rehvidest ja tee libedusest.Vahe on selles, et üks lendab teelt välja kiirusega 90km/h, teine 70-ga, pigem päästab väiksem kiirus ja endale teadvustamine, et midagi võib juhtuda. Aga mitte mõtlemine: "Midagi niikuinii ei juhtu".
See vahe võib päästa elu.
Tsitaat:Aga sõita annab muidugi mõlemaga, aga ütlen omast käest, et esiveoga on ikka palju stabiilsem libedaga sõita ja olen palju rahulikum.
Probleemid algavad lihtsalt suuremal kiirusel.
Olen ilma kolme ja enamtäheliste abivahenditeta tagaveolise kasutaja. Nii nagu sõidad, nii käitub, riske on vaja endale teadvustada, muud keerulist ei olegi.
Nimekaim ütles peaaegu kõik ära, mida isegi mõtlesin.
Esiveolise "ohutus" on näiline. Tagaveoline hoiab juhti pidevalt teeoludega kursis, ole ainult juht ja kuula (tunneta) pe**ega. Esiveolise juhile tuleb libedus palju rohkem ootamatult.
Sisuliselt sama asja toovad kaasa ka igasugused kolmetähelised. Seni kui juht või äärmiselt ekstreemsed teeolud neid proovile ei pane, on neist kasu, kui aga juhil puudub ohutunne ja elementaarsed oskused, toovad nad kehvade asjaolude kokkulangemisel kaasa väga rasked tagajärjed.
Ja minu meelest juhtuvad meil talvised rasked liiklusõnnetused tihti just seetõttu, et juhid "ei tea" et on libe ja teevad seetõttu lollusi roolis. Kõige tüüpilisem on ilmselt möödasõidult tagasireastumine, mille puhul ei suudeta arvestada, et möödasõidule minnes oli kiirus ca 20km/h võrra väiksem ja seetõttu võis oma liigutusi teha järsemalt. Neid möödasõidult tagasitulles kraavi maandunud masinaid on ikka palju kümneid igal talvel.
Kaubikute juurde minnes, seal on esivedu kindlasti õige valik, kuna tühi tagaveoline kaubik on libedates tingimustes suhteliselt juhitamatu ja olematu läbivusega.
Ise olen 10 aasta jooksul omanud peamiselt tagaveolisi masinaid, sõidetud on iga veoskeemiga. Ja kindel veendumus on see, et veoskeemist olulisem on juhi tahe autot ohutult juhtida ja rehvi seisukord.