20-01-2015, 23:13 PM
(20-01-2015, 22:48 PM)huvi5 Kirjutas: Pentaprimil ongi ainult 1 helesinine, nn russisinine, aga ise läheneks loovamalt ja mitte nii traditsiooniliselt. Teisi toone on ka olemas, miks vana vene traktor peab olema ilmtingimata russisinine?
Pentaprim on kuradima hea värv. Ise kasutaks seda vaid puidu maalimiseks. Olen sellega maalinud puitu. Nii 5 aastat püsib peal ja siis koorub maha. Sai kunagi ühed poritiiva otsad peale täieliku puhastamist sellega värvitud. Vibratsioon või kohati värvikihi lahti. Sai küll maru õhukeselt mitmes kihis värvitud kuid ei midagi. Olen proovinud igasuguseid gruntvärve tema all, ikka sama tulemus. Metalli peal ei kesta see värv kuidagi. Eriti head kogemused on võsas korra masinaga põõsa alt läbi käid näeb masin välja nagu oleks keegi rehaga sooned sisse teinud. Katsetage, see värv kuradi pehme. -Aga tuleb tunnistada, et kui masin enne igat ülevaatust (korra aastas) üle maalida pentaprimiga siis näeb igati äge välja.
Samas kui keegi tahab väga pentaprimi lõuna-Eestis osta. Siis tartus on maaletoojaid. Üks on Ringtee tänaval (ringtee 1 vist oli) ja teine on Turu tänaval hulgikauplus (Fixuse kõrval) Müüvad seda pentaprimi nii 11-12euri 2,7l purk välja viimases kohas. (ostan seda mesipuude tarvis aastas kümneid liitreid. Siiani odavaim värv, kuna arvestan, et pean 5-7a jooksul ülevärvima)
Ise soovitaks pigem juba Alpina värvivalikust. On küll tiba kallim, kuid on palju tugevam. Selle värviga on mul imelik kogemus samas. Nimelt kui maalida külmale pinnale, siis kulub värvi palju ja jääb pehme. Samas kui leiaks nii 30kraadi kuuma päeva. Läheb värvi vähe ja nakkumine on üllatavalt hea- tugevuselt võiks isegi võrrelda rekka värviga debeer.
Alus grundiks valisin ise sama alpina halli epoksüüdsisaldusega värvi, mida toonisin ise vastavaks põhivärvi lisades.
Kõige huvitavam oli aga paar kuud tagasi, kui maaliti ühte traktorit erkpunase Hammerite värviga. Haakuvus külmal pinnal vilets, värv ise tugev. Peale 3 kuud kasutust ei ole maha koorunud. Aastaid vastupidavust ei loodaks, kuna siiani soovitatakse seda värvi vaid aiapostide maalimiseks.
Värvimise juuurde lisaks. Ei oleks värvi mis ei sobi 100%. Igal värvil on omad hädad ja eelised. Kõige suurem probleem vanade masinate juures on tegelt: Kuidas saada see vana kleepuv õlikiht masinate pealt maha. Survepesuriga ja kuuma veega saab küll suurest pasast lahti, kuid see kilejas kiht jääb ikka. See on ka üks põhjusi, miks värvid ei nakku aluspinnaga.
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.