gauja vs abimootoriga meestekas
#3

Lisaksin, et Gaujal ja teistel selle-ealistel tehase-(punn)võrridel on rataste mõõt 26\". Vene ajal toodetud jalgratastel ei ole praktiliselt ühelgi velje mõõt 26\", vaid reeglina ikka 28\". (Ainus erand on 1950te aastate Lvovi tehase naistejalgratas, millel 26\" rattad.)

Mis puudutab ülalt vedrustusega esiharki, siis see ei ole küll alati kindel eristusvõte Gaujat (jm taolisi) meestekatest. Nimelt pandi tihti mmootorit ratta raami peale asetades selline hark jalgrattale külge. Ka mina oman üht Gauja-laadset esiharki, mis mõeldud aga 28\" esirattale Gauja 26\" asemel. Neid sai 1960. aasta paiku poest osta lisatükkidena, nagu ka tavalise jalgratta kahvli külge käivaid, nn alahoobadega vedrusid (ka selline isend mul olemas).


Parimat,

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
gauja vs abimootoriga meestekas - Autor: isandpauk - 05-03-2004, 09:20 AM
[Sõnumit pole] - Autor: oldmoped - 05-03-2004, 12:35 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne