04-05-2015, 10:50 AM
Autode moodsad turvavööd ei tohi kusagilt rebeneda, küll PEAB mistahes turvasüsteemi köis/lint mingi kindla koormuse juures "venima" ja töötama amortisaatorina. Merel kasutame selleks spetsiaalseid turvaotsi, mis siis hästi natuke järgi annavad. Too rohelises alas ongi paarikordselt mingi spetsõmblusega lindi osa mis äkilisel tõmbel rebeneb ja amotriseerib. Üldiselt on see 500-600 kilone ehk siis keskmise purjetaja puhul viie-kuuekordne kaal:
Samasugused kaudsed lahendused on ju ka mägironijatel, kõrgustes töötajatel jne. Kui on võimalik ja kõrgehitustel üldiselt ju on, siis kasutatakse turvavööga sarnast inertsrulli koos rakmetega.
Üldse peaks kõigi turvasüsteemidega nii olema, et "mingi" osa peab enne järgi andma kui Inimese enda ülesehitus. Metsa/ehituskiivril pealae rihmad enne, kui kaelalülid kokku kompresseeritakse jne. Ehk nad peavadki "airbagid" olema, kes probleemi energia sujuvalt iseendasse absorbeerivad.
Samasugused kaudsed lahendused on ju ka mägironijatel, kõrgustes töötajatel jne. Kui on võimalik ja kõrgehitustel üldiselt ju on, siis kasutatakse turvavööga sarnast inertsrulli koos rakmetega.
Üldse peaks kõigi turvasüsteemidega nii olema, et "mingi" osa peab enne järgi andma kui Inimese enda ülesehitus. Metsa/ehituskiivril pealae rihmad enne, kui kaelalülid kokku kompresseeritakse jne. Ehk nad peavadki "airbagid" olema, kes probleemi energia sujuvalt iseendasse absorbeerivad.