15-06-2015, 02:05 AM
(15-06-2015, 00:59 AM)autojuht Kirjutas: Kraaksume veel lisaks, ära soojuspaisumist unusta! Ja kui sa noorhärra oleks tähelepanelikult füüsikatunnis (facebooki näppimise asemel) õpetajat kuulanud siis oleks sulle ka teada, et vedelikku ei saa kokku suruda.
Ma kuulasin füüsikatunnis väga põhjalikult õpetajat ning seega on meelde jäänud et ka vedelikke saab kokku suruda, õhuga võrreldes küll tühiselt määral ning hobikasutajaid see ei mõjuta, kuid kuna foorumit loevad ka õpihimulised lapsed, siis proovime neile ette sööta korrektseid fakte. Kokkusurutavus on ju vedelike üks peamiseid omadusi viskoosuse, tiheduse, erikaalu ja eelnevalt mainitud soojuspaisumise kõrval.
(15-06-2015, 01:52 AM)gossip Kirjutas: Me räägime praegu pildil olevast ülemisest silindrist, ehk silindrist mis töötab kahale poole ja mõlemal pool kolbi on õli. Kuhu peaks õli kaduma, kui ühelt poolt õlirõhku suurendada? Ootan vastust? NB! Õli soojuspaisumisest olen teadlik, selleks ongi sõiduauto roolivõimu pumbal väike paak.Võime rääkida millest iganes aga selle 100 kg tõstmiseks sa ju ei kasuta seda ülemisel pildil olevat silindrit vaid ikka seda alumist varianti.
Mina ise lisasin golfile suurema õlipaagi sest silindreid oli mitu ning mõlema väljasirutamisel oleks roolivõimu 250ml paak tühjaks saanud.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB