19-12-2015, 23:34 PM
Täna sain installatsiooni nii kaugele, et tegin esimese käivituse. Tulemused nii ja naa. 60V õnnestus kätte saada. Miks rohkem ei saanud, ei tea, tuleb uurima hakata.
Imelik on see, et el.mootor läks selle suhteliselt vähese ajaga, mis ma katsetasin, üsna soojaks. Poleks nagu tohtinud minna, sest koormust polnud, ainult tester, millega pinget mõõtis. Teine asi, mis ei olnud nii nagu oleks pidanud, pöördeid ei võtnud üles. Kirjade järgi 7,5HP mootori võttis täisgaasiga võhmale. Mingil põhjusel osutab el.mootor sedavõrd suurt vastupanu.
Mõned arvud:
* kasutasin 3*50mF 450VAC kondekaid kolmnurgas nagu soomlane õpetas;
* el mootor - АИР100L4у3, 4kW, 1410 p/min nominaalis;
* 4takt. mootor - 7,5HP (nii on kirjas vähemalt) hiinakas;
* ülekanne rihmadega mootor/elmootor - 110/150. Mul lihtsalt olid sellised rihmaseibid otsas parasjagu (2realised B rihmaga).
Minu jaoks tekitab segadust see, et elmootoril on ainult 3 otsa, mis välja tulevad (vt Joonis 2). Tavaliselt on nii, et tuleb 6 otsa, mida saab siis kas tähe või kolmnurga jaoks ringi tõsta. Segadust lisab omakorda skeem kaane tagaküljel (vt Joonis 1) - kas see krdi mootor on miski hübriid, kus osa mähiseid on kolmnurgas ja osa tähes? Otsisin internetist, osutub, et tegemist on üsna kaasaegse mootoriga, aga vastust oma küsimusele ei saanud. Teine asi on see, et imelik, siin foorumis on osa teemasid kaotsi läinud. Ma kunagi palusin abi ühe elmootori tuvastamisel, mulle anti üks hea link. Ma ei suuda leida seda postitust enam.
Joonis 1 Kaanealune skeem
Joonis 2 Installatsioon karbis
Proovisin alguses ilma kondekat laadimata - ei võtnud voolu üles. Laadides 12V akulaadijaga ühte kondekat enne käivitamist võttis kohe voolu üles.
Leidsin veel ühe saidi, kus on palju head infot: http://users.telenet.be/b0y/
Imelik on see, et el.mootor läks selle suhteliselt vähese ajaga, mis ma katsetasin, üsna soojaks. Poleks nagu tohtinud minna, sest koormust polnud, ainult tester, millega pinget mõõtis. Teine asi, mis ei olnud nii nagu oleks pidanud, pöördeid ei võtnud üles. Kirjade järgi 7,5HP mootori võttis täisgaasiga võhmale. Mingil põhjusel osutab el.mootor sedavõrd suurt vastupanu.
Mõned arvud:
* kasutasin 3*50mF 450VAC kondekaid kolmnurgas nagu soomlane õpetas;
* el mootor - АИР100L4у3, 4kW, 1410 p/min nominaalis;
* 4takt. mootor - 7,5HP (nii on kirjas vähemalt) hiinakas;
* ülekanne rihmadega mootor/elmootor - 110/150. Mul lihtsalt olid sellised rihmaseibid otsas parasjagu (2realised B rihmaga).
Minu jaoks tekitab segadust see, et elmootoril on ainult 3 otsa, mis välja tulevad (vt Joonis 2). Tavaliselt on nii, et tuleb 6 otsa, mida saab siis kas tähe või kolmnurga jaoks ringi tõsta. Segadust lisab omakorda skeem kaane tagaküljel (vt Joonis 1) - kas see krdi mootor on miski hübriid, kus osa mähiseid on kolmnurgas ja osa tähes? Otsisin internetist, osutub, et tegemist on üsna kaasaegse mootoriga, aga vastust oma küsimusele ei saanud. Teine asi on see, et imelik, siin foorumis on osa teemasid kaotsi läinud. Ma kunagi palusin abi ühe elmootori tuvastamisel, mulle anti üks hea link. Ma ei suuda leida seda postitust enam.
Joonis 1 Kaanealune skeem
Joonis 2 Installatsioon karbis
Proovisin alguses ilma kondekat laadimata - ei võtnud voolu üles. Laadides 12V akulaadijaga ühte kondekat enne käivitamist võttis kohe voolu üles.
Leidsin veel ühe saidi, kus on palju head infot: http://users.telenet.be/b0y/