Genekas asünkroonmootorist
#10

El mootor on korralik, uuepoolne, võtsin töötavana maha kreissae pealt. Mõõtsin ka mähiste takistused üle - kõik võrdsed. Täpselt selline mootor nagu siin: http://olx.ua/obyavlenie/elektrodvigatel...h8bOV.html Siin on näha paremini tehtud pilt ühenduskarbist: http://olx.ua/obyavlenie/elektrodvigatel...gZJsq.html

Sain probleemile pihta. Kokkuvõttes annab "generaator" voolu täitsa, mõõtsin faaside vahelt, saab nagu tellid - vähem pöördeid, siis vähem, rohkem pöördeid, siis rohkem. Elmootor pööretel ~1350 sai faaside vahele 400V.

"Probleem" oli selles, et elmootori ühenduskarbis on 3 otsa faaside jaoks + ots keresse. Kui kasutada elmootorit tavaolukorras, siis ühendatakse faasid ja "null" lastakse keresse. Kui ma tahtsin sama skeemi järgi voolu välja võtta, siis loomulikult nii ei peagi toimima. 1f 220V tuleb võtta faasi ja mähiste kokkupuutepunkti vahelt. Sellel mootoril on kokkupuutepunkt peidetud, sellest segadus.

Teine "probleem" oli silm-sirkel-nina-vinkel-meetodil pöörete mõõtmine. Palju sai, selle pärast mootor kuumaks läkski. Katsetamise käigus võis faaside vahel oma 600V isegi olla. Mul on optiline pööretemõõtja olemas, aga sellel polnud patareid. Täna sai patarei, siis üllatus-üllatus 1400 p/min elmootorile on tunduvalt aeglasem kui silma järgi öelnuks.

Põhimõtteliselt on esialgne tulemus saavutatud - elmootor annab voolu kui teda ringi ajada. Töökindla generaatorini on aga palju arendustööd.

* Tahan kasutada teistsugust ühendust. Praegune ühendus - elmootor tähes, konded kolmnurgas - on viletsa kasuteguriga, sest voolu annab ainult üks mähis kolmest. Tuleks kasutada C-2C, st elmootor kolmnurgas ja konded kahe faasi vahel, vt http://users.telenet.be/b0y/ Peab uurima, kas praeguse elmootori mähiste otsi saab ringi tõsta, kas teda saab üldse kasutada.

* Senise ühenduse korral on 50mf kondede suurust veits palju ja 450VAC veits liiga vähe. Õige vool tekib kondede suuruse tõttu natuke liiga madalatel pööretel ja katsetamise käigus võib pinge vabalt üle 450V tõusta. Esialgne pakkumine 45mF 500V oli ilmselt täitsa täkkesse.

* Suht lahja geneka (max 2-3kW?) kohta kaalub see kolakas jubedalt. Elmootor on kirjade järgi ~30kg, mootor koos siduriga teist samapalju, lisaks 8mm plekk, millele nad kokku tõstsin. Lõpliku asja juurde peaks käima veel ka karp mõõtjate, pistikute jm mudruga ning painutatud torust raam. Võta kraana, et seda tõsta.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 31-08-2015, 17:14 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: karvik - 01-09-2015, 23:44 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: pontu6 - 02-09-2015, 01:35 AM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 02-09-2015, 11:19 AM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: karvik - 02-09-2015, 20:11 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: AsTroSS - 02-09-2015, 21:36 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 19-12-2015, 23:34 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Basilio - 20-12-2015, 08:51 AM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: karvik - 20-12-2015, 01:01 AM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 20-12-2015, 20:48 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: tanel. - 20-12-2015, 21:14 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 05-01-2016, 16:09 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: USSR V4 - 05-01-2016, 23:57 PM
RE: Genekas asünkroonmootorist - Autor: Envir - 15-02-2016, 12:56 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne