24-03-2004, 04:57 AM
D-6 (nagu ka D-4, D-5, G-8 jne) on (punn)võrri mootori mark, mitte vehiikli enda mark. D-6 mootoriga on valmistatud mitmeid isendeid. Seega ei ole D-6-l endal mingit tulede süsteeme, vaid tulede süsteem on ikkagi rattal.
Samas on D-6 mootor siiski sedvõrd tulede süsteemiga seotud, et ta magneetos asub (erinevalt ÖWA, Irtõshi, D-4 ja D-5 (abi)mootoritest) ka vahelduvvoolugeneraator valgustuse jaoks. Täpsemalt - kui D-4 ja/või D-5 mootoriga isendil tuleb valgustuse pealearetamiseks peale monteerida jalgrattadünamo või muu mootoriväline vooluallikas, siis D-6-l saab valgustus-süsteemi ühendada mootori klemmi külge.
Juhtmestik nagu tavaliselt ikka - juhe mootori generaatoriklemmist miskisse lülitisse ja peale lülitit panna hargnema kaheks - üks haru esi- teine aga tagulampi ehk siis viimased on lülitet ahelasse parallelselt
Lampide sees loomulikult massi ja sealt raami pidi mootorisse tagasi.
Ehk siis süsteem nagu jalgrattal, v.a vahel asuv lüliti
Samas on D-6 mootor siiski sedvõrd tulede süsteemiga seotud, et ta magneetos asub (erinevalt ÖWA, Irtõshi, D-4 ja D-5 (abi)mootoritest) ka vahelduvvoolugeneraator valgustuse jaoks. Täpsemalt - kui D-4 ja/või D-5 mootoriga isendil tuleb valgustuse pealearetamiseks peale monteerida jalgrattadünamo või muu mootoriväline vooluallikas, siis D-6-l saab valgustus-süsteemi ühendada mootori klemmi külge.
Juhtmestik nagu tavaliselt ikka - juhe mootori generaatoriklemmist miskisse lülitisse ja peale lülitit panna hargnema kaheks - üks haru esi- teine aga tagulampi ehk siis viimased on lülitet ahelasse parallelselt

Ehk siis süsteem nagu jalgrattal, v.a vahel asuv lüliti

Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel