29-12-2016, 17:31 PM
Pidur töötab umbes nii, et kui vool antakse mähisesse, siis tekkiva elektromagnetilise mõju tõttu mootori rootorile tekkib mitte ainult pöörlemisisu, vaid jõud liigutab teda ka teljesuunaliselt veidi ja vabastab vedrusurvele töötava ketaspiduri, kui vool mähisest kaob, siis kaob jõud rootorile ja vedru vajutab ketaspiduri kokku. Umbes nii. Kui rootor ei pöörle, siis pole pöörlemist tekitavat elektrivälja , mis sunniks rootorit pöörlema, või on see väli liiga nõrk. Kas on kusagilt mingi ühendus ära, kas on kondekas p-kohas aga kõige tõenäolisem ja kurvem variant, et üks mootori mähistest on selles samas p-kohas. Võiksid mõõta takistusi mootorist tulevate otste vahelt (3 otsa ilmselt), vb tuleb kohe viga välja, et mõne otsapaari vaheline takistus on lõpmatus, ehk mähis on katkestuses, aga vb on mingi lühiskeerdude teema vms segasemat.