29-12-2016, 21:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2016, 00:57 AM ja muutjaks oli kass.)
(29-12-2016, 19:29 PM)muska71 Kirjutas: mähise takistusel lõppmatust mõõta on raske kuna haridust napib,aga testriga ut33d mõõtes 200M asendil on võrdsed 01,0 mõõtes piiksu pealt siis 022,012,012 näidud sellised.peaks nagu vist enam vähem olema?poiss õpib kellus elektrit esimene aasta kuid see veel juhmim kui mina
mähistesse 3 juhet kollane ja 2 punast-nt kollasest null mähisesse ja siis faaspunasele teine punane paneb mootori teist pidi pöörlema.mõttekäik õige`?
Mõttekäik on, ütleme, elegantne, aga mitte eriti õige. Sul on skeem kootatud, saaksid selle järgi vaadata, mida ja kuidas lüliti ümber lülitab. Sellisel mootoril on kas 2 mähist ja sel juhul peaksid olema mähiseotste vahelised takistused A + B = C, kuna kui välja on toodud ainult 3 otsa, siis st, et kahe mähise ühed otsad on kokku ühendatud. Sinu mõõdetud takistused ei anna sellist tulemust, 0,12 + 0,12 = 0.24, mitte 0,22 (õigemini vast jah 12 ja 24 on need takistused, aga mõte jääb samaks). Kas on mõõtevead või mähis(ed) kahjustatud. Aga kui mootoril on välja toodud ainult 3 otsa, siis ei saa selle pöörlemissuunda muuta, kuna 2 - mähisega motoril toimub see nii, et ühe mähise otsad vahetatakse teisega ühenduses ümber, siin aga on üks mähiste omavaheline ühendus mootori sees ja jäigalt ühendatud.
Teine võimalus on, et tegu on tegelikult hoopis 3-faasilise motoriga, mida toidetakse 230 V pealt ja üks mähise ots saab toite läbi kondensaatori, aga sel juhul võiks olla mähiste takistused võrdsed ja pöörlemissuunda muudetakse kondensaatori ümber ühendamisega. Aga 3-faasilise mootori puhul võiksid või peaksid olema mähiste takistused võrdsed A = B = C.
Nii et mina ka ei tea, mis ja kuidas on.