14-01-2017, 16:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-01-2017, 17:01 PM ja muutjaks oli Formika.)
2 nädalat tagasi sai suure vaimustusega välja hõigatud superprojekti pidulikust avapaugust, kui õnnestus lõpuks hankida mootor + käigukast oma Gaz M1-le. Täna olen nagu vanasti Nõuka ajal oma projekti esimesest faasist, ehk SUUREST VAIMUSTUSEST üle saanud. Selgeks on saanud, et GAZ M1 ei ole Pobeda, ei Volga, ega ka mitte Tchaika, vaid auto mis võeti tootmisest maha aastal 1941, st. 76 a. tagasi. Mingeid tagavaraosasid sellele autole praktiliselt ei ole. Tänu kaasfoorumlasele Jyrkale sain tagasilla, mis küll kuulus kunagi GAZ 67-le, aga õnneks need asjandused on identsed. Ostu kuulutused on üleval nii Vene kui Ukraina retrojubinate portaalides, aga mida ei ole, seda ei ole. Pakutud on hirmsa hinna eest ainult Gaz 67 mehhaaniliste pidurite komplekti, aga seegi ei pruugi täpsele M1-le sobida. Tjumenist pakuti üht närust M1-te 11 000€ eest, koos originaalse esisillaga. Selle raha eest lubati ka Pihkvasse ära tuua. Kuna muu sellel autol on täielikult mitteoriginaalne, alates Pobeda mootorist ja lõpetades sisuga, õigemini sisu jäänustega. Siis minu silmis on asi täiesti väärtusetu. Peale selle ei lubata sellist riista Eestisse tuua. Vaid peab taotlema Vene kultuuriministeeriumist eraldi loa. Nüüd ma siis olen nagu Nõukaaja projekti teises vaatuses, milleks siis on PIKK PAUS. Püssi ma põõsasse ei viska ja tegutsen edasi, et mitte langeda Nõukaaegse projekti kolmandasse faasi, ehk SUURDE PETTUMUSSE, kuigi ma annan endale aru, et puuduvat esisilda ma kuuri all valmis ei keera. Ukrainast lubati täiskomplektsed esi- ja tagavedrud. Puudu peale esisilla on veel esi amortisaatorid, ja üldse kogu amortisaatorite kinnitusvärk - nii vedrude kui raami külge. Sm Tihhonov Volga foorumist, lubas lahkesti nende käsutuses olevat, Eestis ainukest enam-vähem originaalset GAZ M1, millele on väljastatud ka must nr. uudistama ja pildistama tulla. Eks sealt saab väga vajalikku informatsiooni. Kui Tallinna satun tuleb see käik kindlalt ära teha. Peale eelpool nimetatud vidinate on puudu ka veel 2 kilpi, kuhu kinnituvad piduri töösilindrid ja piduri klotsid. 2 sain Ukrainast, aga pidid tagumised olema. Esimised olla teistsugused, aga millised ei tea. Siin suur palve kaasfoorumlastele, kui kellelgi on pakkuda mingitki GAZ M1 tagavaraosade kataloogi, pakkuge välja. Mul mingi hädine, pisike on aga praktiliselt kasutuskõlbmatu. Pilte vähe ja väga üldised. Puudu on ka pedaalid ja nende kinnitused, ehk kogu see süsteem. Praegu on Pobeda oma. Peale selle peab kuskil käigukasti taga olema mingi pidurisüsteemi võll, kuhu kinnituvad kõigi rataste juurest tulevad pidurdustrossid ja ka käsipiduri värk. Käsipiduri ja jalgpiduri funktsioonid on sellel autol kokku viidud. Kindlasti tuleb suur jama veel kardaaniga aga selle jätan aega, kui olen mootori ja tagasilla korda ja paigaldada saanud. Siis saab näha ka täpse pikkuse. Praegu pakutakse mitmes komplektsuses ja seisukorras GAZ 67 kardaane, aga ma pole kindel, et nende pikkus ja nuudid sobivad Fordi käigukastiga. Õhtul lisan ka pildi juppidest, mis on õnnestunud hankida.