27-01-2017, 14:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2017, 15:28 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
(27-01-2017, 12:38 PM)ruut Kirjutas:(25-01-2017, 14:33 PM)pkuldsaar Kirjutas: Meil on endal üks 1948 aasta masin kerenumbriga 6069. Arvan, et väljapakutud kerenumber võib täiesti õige olla. Eelseeriat ma ei kahtlustaks.
Kui vaadata seda vana teemat http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6592 , siis enamus 49a masinaid on 7xxx kerenumbriga, k.a. mu enda oma. See muidugi ei välista, et aasta lõpuks veel 3000+ masinat ei suudetud konveierilt välja saata.
Huvitav, kui suur see päevane konveierilt tulnud autode hulk sel ajal oli.
1.seeriat on toodetud väidetavalt suurusjärk 160000 masinat. Kui võtta, et need toodeti kõik uues tehases ja viis aastat, siis teeb see 32000 autot aastas või 88 autot päevas ehk iga veerandtund masin. Nii jõuti aasta lõpuga toota suisa ~5300 autot.
Kui nii arvutada, siis tuleb välja küll ja sellisel puhul, kui teised raudselt vanad aastast 1949 on 7XXX keredega, on see äkki siis hoopis uue tehase absoluutse alguse masin? Aga sellisel juhul ei vasta mitte üks venelaste üldlevinud ja avaliku infona levitatav erinevate muudatuste ajatabelid kohe mitte kuidagi reaalsusele. Siis pidi tulesein ja filtri ning tehaseplaadi asukoht muutuma oluliselt hiljem, kui väidetakse. 1.november 1949, kui käivitati uus tehas-liin, siis selleks oli tehtud vanas mudelis 346 muudatust, tootmise kiirendamiseks valmistati 296 suurt stantsi, nende seas ka kuulus katusestants ehk vooluliini Pobi peaks 1948 aasta Pobist ikka väga suurel määral erinema.
Need on erinevatel Pobi-lehtedel samad andmed muudatuste arvu kohta. Selge, et stantse ei tehtud korraga ja uus koosteliin ning stantsimistsehh ei ole omavahel otseselt seotud aga radikaalsemad muudatused, nagu seesama õlifiltri kolimine, sellega koos tehaseplaadi aukoha muutus jm suured põhimõttelised muudatused juhtusid siis kas hiljem või on see suur kerenumber veel üks anomaalia. Väidetakse ju nii: 1949 г. Изменено расположение таблички с номерами шасси и двигателя
Ma pole suutnud tuvastada kuupäeva, millal pandi uus katusestants tööle? Kes teab? Neid katuseid siin ikka on Kuna ma olen selle tööga tegelenud ja 1989 omistati mulle TK Estoplastis suisa stantsija 2.kategooria , siis nähtav virn on päris paljude tundide töö. Päris 15 minutit katus aega ei võta aga jämedalt iga 5 minuti tagant katus saab teha küll. Mõni rebeneb ka, ütleme 10 kasutuskõlblikku katust tunnis.