07-03-2017, 11:21 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2017, 11:29 AM ja muutjaks oli hulgus.)
(07-03-2017, 01:43 AM)viplala Kirjutas: Täna nutavad c kati omanikud...Kui muus osas on tegu puhtalt spekulatsiooni ja isikliku arvamusega, siis kahjuks see väide on juba Euroopas reaalsus.
...
Autodesse kästakse paigaldada gps põhine jälgimisseade, mis hakkab lives lugema läbitud kilomeetreid ja limiidi ületamisel korjatakse sisse trahv, jne, jne, jne...
Saksas juba üle tosina aasta veokitel GPS põhine teemaksu seade peal ja varsti vist kõigil veokitel kohustuslik, sh. ka välismaiste veokite transiidil mis siiani paberil piletit ostavad. Erinevalt meil planeeritavast, maksad vaid (osade)kiirteede kasutamise eest, hind on muidugi kobe 0,10-0,20€/km ...
Nüüd planeerivad ka sõiduautodele teemaksu kehtestamist, kuuldavasti samuti gps põhiselt.
Mulle isiklikult see sistem sobiks, nagunii enamus ajast auto seisab. Päevakaupa mingit füüri hakata jagama oleks tüütu.
Paneks siia veel võrdluseks Euro Vignette , ehk teemaksu tariifid (NB! alates 12tn-st), SE, DK, NL, B ja Lux. Eesti seaduse kohta kahjuks korrektseid numbreid pole leida, aga kui 18tn/2 sillalise, Euro 0 saastega masina puhul puhul meelde jäänud 1400€ võrrelda, siis on vahe pea 2x... ja mitte odavam
(07-03-2017, 09:41 AM)Mahno Kirjutas: Hobi ja äri....
Vaata, veoauto vajadus sõltub äri liigist. Mõne äri ajamiseks on seda veokat vaja, aga harva. Maal seda niisama lihtne tellida ei ole - pole eriti kellelgi. Kui kaugelt tellida on kallis ja äri ei tasu enam ära. Aga väga oluline riikluse mõttes on just see väikeettevõtlus, millega ei saada rikkaks, aga millega elatakse ära ja kasvatatakse ka lapsed üles. Ja ei sõltuta sotsiaalabist. Ja igas mõttes on riigile kasulikum, kui inimene ennast ise ära elatab.
Kui veel suuremat pilti vaadata, siis need hajusalt paigutatud väikese kandevõimega veoautod on ka riigikaitse mõttes väärtuslik ressurss.
Lühidalt ja korrektselt selgeks tehtud.