22-04-2004, 15:09 PM
Kaasajal on olemas igasuguseid olluseid ehk \"mödisid\". Üks hea mödi kannab nimetust MoS2, mis on mõeldud kinnijäänud detailide avamiseks - rongib igale poole pragudesse. Lased seda \"psssst\" peale ja ootad tunnikese ning alles siis võtmega kallale. Kui ei ole püsskiire, soovitan peale lasta, nädal-paar (võib ka kuu-paar) seista lasta, siis mödi uuesti peale lasta ja siis tunni pärast proovida liidet avada.
Nt CRC ja Valvoline toodavad seda ollust.
Olen sellega igasuguste (vana)sõidukite igasuguseid detaile (sh roostes, vedelenuid jms) lahti teinud, reeglina on aidanud.
Mis väljapuurimisse puutub, siis kipuvad võllid olema siiski vägagi tihti karastatud terasesortidest, millele tavalised puurid ei pruugi peale hakata. Samuti tuleb puuriga, lõikekettaga vms-ga asjale kallale minnes detailiga jäädavalt hüvasti jätta. Seetõttu ikkagi soovitan asi välja keerata, nt peale leotamist käiata mutter/võlli ots tahuliseks (kui muudmoodi ei saa kindlat keeramiskohta) ja miski suuremat sorti võtmega kallale minna.
Nt CRC ja Valvoline toodavad seda ollust.
Olen sellega igasuguste (vana)sõidukite igasuguseid detaile (sh roostes, vedelenuid jms) lahti teinud, reeglina on aidanud.
Mis väljapuurimisse puutub, siis kipuvad võllid olema siiski vägagi tihti karastatud terasesortidest, millele tavalised puurid ei pruugi peale hakata. Samuti tuleb puuriga, lõikekettaga vms-ga asjale kallale minnes detailiga jäädavalt hüvasti jätta. Seetõttu ikkagi soovitan asi välja keerata, nt peale leotamist käiata mutter/võlli ots tahuliseks (kui muudmoodi ei saa kindlat keeramiskohta) ja miski suuremat sorti võtmega kallale minna.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18