22-04-2004, 23:12 PM
WD-40 ei ole kinnijäänud asjade eemaldamiseks, ta on lihtsalt õlitamiseks. Proovi MoS2-ga. Ja ära peale tunniajalist leotamist kohe keerama hakka, päev-kaks anna peale esimest ligu ikka seista ja siis uuesti ja siis tunni pärast võtit. Ma olen MoS2-ga saanud lahti enamik võimalikke ja võimatuid asju. Nt mootorratta kodaranipli, kui asi seisnud 20 aastat kivihunnikus je velg lausa ära roostetanud ribadeks. Ja ammu hüljatud Pobeda poritiiva kinnituspoldid (lahti, mitte katki), mida vaevalt peale tehases kokkupanemist 1950tel on inimese käsi keeranud...
Muidugi pidasin ma tsiklivõlli juures silmas seda Vene ajal tüüpilist ühest otsast väljaulatavat \"risti auguga\" isendit, kust saab nt karastatud pulga läbi pista. Selle ümarotsa oleksin ma käianud kuuetahuliseks ja lähenenud talle miski toekama padrunvõtmega hiigelpikendusega. Sisekuuskandi korral olen küll enam kui kindel, et järele annab (puruneb) võti enne kui võll.
Mida ma oskan siiski üldse soovitada, kui mitu kuud ligu on liigne ootamine? Siiski ikkagi mõned päevad MoS2 ligu ja kuuskantvõtmega lähenemist. Isiklikult arvan, et hävinud (profi)võti on siiski veidi odavam kui mitmed hävinud veermikudetailid, seetõttu siiski peale ligu keeramist ja järjest tugevamini. Kui siiski võti puruneb enne liite avanemist, siis kardan, et pika leo ainus reaalne alternatiiv on võll (ja distantspunksid) relakaga puruks, et saaks ratta kuidagi alt ära ning võlliköndi otsad tahku käiata, et need siis toeka pikendusega võtmega siiski välja keerata. Kolmas alternatiiv - veidi gaasiga kuuma ja siis uus keeramiskatse - siin ju ei toimi, sest kuumutamine hävitab siin laagrid võlli, võlliümbruse jm tähtsad asjad, mis on minu arvates suurem kahi kui võll ja distantspunksid.
Muidugi pidasin ma tsiklivõlli juures silmas seda Vene ajal tüüpilist ühest otsast väljaulatavat \"risti auguga\" isendit, kust saab nt karastatud pulga läbi pista. Selle ümarotsa oleksin ma käianud kuuetahuliseks ja lähenenud talle miski toekama padrunvõtmega hiigelpikendusega. Sisekuuskandi korral olen küll enam kui kindel, et järele annab (puruneb) võti enne kui võll.
Mida ma oskan siiski üldse soovitada, kui mitu kuud ligu on liigne ootamine? Siiski ikkagi mõned päevad MoS2 ligu ja kuuskantvõtmega lähenemist. Isiklikult arvan, et hävinud (profi)võti on siiski veidi odavam kui mitmed hävinud veermikudetailid, seetõttu siiski peale ligu keeramist ja järjest tugevamini. Kui siiski võti puruneb enne liite avanemist, siis kardan, et pika leo ainus reaalne alternatiiv on võll (ja distantspunksid) relakaga puruks, et saaks ratta kuidagi alt ära ning võlliköndi otsad tahku käiata, et need siis toeka pikendusega võtmega siiski välja keerata. Kolmas alternatiiv - veidi gaasiga kuuma ja siis uus keeramiskatse - siin ju ei toimi, sest kuumutamine hävitab siin laagrid võlli, võlliümbruse jm tähtsad asjad, mis on minu arvates suurem kahi kui võll ja distantspunksid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel