15-08-2017, 22:50 PM
Oi, Peeter80 tabas nüüd küll naelapea pihta! See on teema, mida saab kohe mitukümmend lehekülge saagida, sest vähemalt niipalju kui on arvajaid, on ka arvamusi, kusjuures mõnel arvajal on lausa mitu arvamust ![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Algame siis üldse sellest, mis on klassik? Kas mingi ajastu tüüpnäide? Või teatud ajastu iluetalon? Või hoopis ajatu iluetalon? Ülimasslevinud aparaat? Tavalise seeriakäkerdise erimudel? Midagi eksklusiivset ja haruldast? Millegi, nt teatava tehnilise lahenduse pioneer?
Antud küsimuse kontekstis tahaks mina välja jätta kõik superautod ja tegelikult ka igasugused üliharuldased eriseeriad või tuuninguaparaadid. Veel filtreid? Aparaat võiks oma disainilt olla ajatu, mis minu mõõdupuu järgi tähendab kas klassikalist sedaankeret, universaali või kupeed. Igasugused hiundaiketsid ja pešookakssadakuued võivad küll jääda haruldasemaks, aga õiget klassikut neist nüüd vaevalt et saab... minu jaoks
Aga mõned konkreetsed pakkumised samuti:
- MX-5, nagu siin eelnevalt välja käidi
- Prelude (tegelikult on jalg juba "klassiku" ukse vahel)
- Imprezad/Lancerid (on ju ka E30-t tehtud olematute mootoritega, aga huvi pakuvad ikka need vähe käredamad aparaadid)
- miks mitte ka E46 kui eelnevate "kolmekate" jätk
- "tööloomadest" Nissani kastikad
- moodsad USA "seeriamusklid" ehk Camaro-Challenger-Corvette niikuinii
- Toyota GT86
Viper ja 911 on sellised piiripealsed juhtumid, kuigi ma vist loeks mõlemad veel sisse. Muide, kohe-kohe on tulemas Viperi EOP![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)
Päris teemaalgataja esimesest postitusest kinni võttes, siis ma näeks tegelikult ennem Outback'i "klassikuna" kui ühte teist emmi, iksi ja viie kombinatsiooni. Kui praegusel ajal võib korraliku Range Rover Classicu ikka suht suvalisele hobiautoüritusele ilma häbenemata parkeerida, siis X5-s (olgu ta siis M või mitte) ei näe ma ka silmi kinni pannes seda potentsiaaliterakest, et sarnaseks saada.
Lõpetuseks, DevilDeVille paralleeliga TT kohta tuli üks teine ajalooline nähtus meelde, mis jõudis samuti siit läbi käia: Calibra näeb ju maruvägev välja küll, aga lõppeks on tegemist ikkagi Vectraga
Ülejäänu osas tuleb ainult eelkõnelejat tsiteerida:
A mida mina ka sellest asjast tean, mul põle ei ilu- ega maitsemeelt niikuinii
![Big Grin Big Grin](https://forum.automoto.ee/images/smilies/biggrin.gif)
Algame siis üldse sellest, mis on klassik? Kas mingi ajastu tüüpnäide? Või teatud ajastu iluetalon? Või hoopis ajatu iluetalon? Ülimasslevinud aparaat? Tavalise seeriakäkerdise erimudel? Midagi eksklusiivset ja haruldast? Millegi, nt teatava tehnilise lahenduse pioneer?
Antud küsimuse kontekstis tahaks mina välja jätta kõik superautod ja tegelikult ka igasugused üliharuldased eriseeriad või tuuninguaparaadid. Veel filtreid? Aparaat võiks oma disainilt olla ajatu, mis minu mõõdupuu järgi tähendab kas klassikalist sedaankeret, universaali või kupeed. Igasugused hiundaiketsid ja pešookakssadakuued võivad küll jääda haruldasemaks, aga õiget klassikut neist nüüd vaevalt et saab... minu jaoks
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
- MX-5, nagu siin eelnevalt välja käidi
- Prelude (tegelikult on jalg juba "klassiku" ukse vahel)
- Imprezad/Lancerid (on ju ka E30-t tehtud olematute mootoritega, aga huvi pakuvad ikka need vähe käredamad aparaadid)
- miks mitte ka E46 kui eelnevate "kolmekate" jätk
- "tööloomadest" Nissani kastikad
- moodsad USA "seeriamusklid" ehk Camaro-Challenger-Corvette niikuinii
- Toyota GT86
Viper ja 911 on sellised piiripealsed juhtumid, kuigi ma vist loeks mõlemad veel sisse. Muide, kohe-kohe on tulemas Viperi EOP
![Wink Wink](https://forum.automoto.ee/images/smilies/wink.gif)
Päris teemaalgataja esimesest postitusest kinni võttes, siis ma näeks tegelikult ennem Outback'i "klassikuna" kui ühte teist emmi, iksi ja viie kombinatsiooni. Kui praegusel ajal võib korraliku Range Rover Classicu ikka suht suvalisele hobiautoüritusele ilma häbenemata parkeerida, siis X5-s (olgu ta siis M või mitte) ei näe ma ka silmi kinni pannes seda potentsiaaliterakest, et sarnaseks saada.
Lõpetuseks, DevilDeVille paralleeliga TT kohta tuli üks teine ajalooline nähtus meelde, mis jõudis samuti siit läbi käia: Calibra näeb ju maruvägev välja küll, aga lõppeks on tegemist ikkagi Vectraga
![Smile Smile](https://forum.automoto.ee/images/smilies/smile.gif)
(15-08-2017, 03:05 AM)DevilDeVille Kirjutas: Connoisseuridele, kes tahavad eriti kiire kujuga autut, millega kuhugi kiiresti ei jõua ja samas tahavad edukad väljapaista aga bensuraha ei ole
A mida mina ka sellest asjast tean, mul põle ei ilu- ega maitsemeelt niikuinii
![Cool Cool](https://forum.automoto.ee/images/smilies/cool.gif)