26-08-2018, 21:51 PM
Huvilised privas küsivad, miks siis selline hinnaklassi vahe GAZ M1 ja GAZ 67 juppidel. Siin võib spekuleerida. Esiteks GAZ M1-te toodeti enne sõda 1936 - 1941 62 888 tk. (mõned isendid pandi ka kokku olemas olevatest tagavaraosadest kuni 1943-da aastani) Lugematul arvul sai neid otsa nii Talve-, kui ka II maailmasõja suurte taganemiste käigus. GAZ 67-t hakati tootma 1943. Siis kui taganemised olid läbi ja eks idanaabri mällu on jäänud see auto kui Võitjate auto. Tehti neid 1953-da aastani 92843 tk. Mõlemad autod olid varustatud samade mootoritega, aga muus osas täiesti erinevad. Pole teada palju Emkasid sõja üle elas aga kindlasti kordades vähem kui IVAN-villiseid. Ka meeldib Idanaabritel 9 Mail nende IVAN-villistega bravuuritseda, samas kui EMKA-sid ei näe kuskil. Tänapäeval paljud tegelased toodavad GAZ 67 detaile, M-1-le ainult üks firma ja sellegi eestvedaja ütles meie viimasel kohtumisel, et lõpetas selle tegevuse ära huvi puudumise tõttu. Tegelikkuses vist pole enam midagi taastada. Kui mingi segane küsib sult maa seest leitud silla eest 7000.-€, mis tuleb veel täielikult taastada, siis muust ei tasu rääkidagi. Võrdluseks sama ajastu Fordi esisilla tala USA-st. Hind 250 $.
https://www.ebay.com/itm/1933-1936-Ford-...OSwze9bbx9-
https://www.ebay.com/itm/1933-1936-Ford-...OSwze9bbx9-