18-10-2018, 23:05 PM
Tsitaat:ja mida siis see pihta saanud õli oma omadustes kaotab?1. laiali paiskub, aurustub (loe: rõhutasandi kaudu satub sisselaskesse)
2. vahtu läheb (sellel "emulsioonil" pole määrimisomadusi)
3. vananeb (õli läheb "hapuks" oluliselt kiiremini kõrgetel temperatuuridel aurustamiseni pekstuna, kui lihtsal molli põhjas loksudes (märksõnaks, aktiivse kontaktpinna suurus)
Paiskõlitusega mootoril pole turbot, hüdraulilise reguleeringuga klappe, pinguteid jne, mida väiksemgi õhumull kohe mõjutab.
Nagu varem ka mainitud, siis väikemootorites ei peksa väntvõll vastu õlipinda, vaid ainult peenike "lusikas"
(kalla see GX silmini õli täis ja vaata kui lõbusalt käib

Ja muidugi on väga suur erinevus ka pööretes (vahe on sees, kas õlipinda puudutakse kiirusega 2500 või 10000 rpm.-i)