09-04-2019, 16:09 PM
(09-04-2019, 11:59 AM)v6sa Kirjutas:(09-04-2019, 10:55 AM)unimüts Kirjutas: ...
Suvel jah võid 100ah akuga käima saada.
...
Kehtib vaid hooldamata originaalstarteri puhul. Või juhul, kui on psühholoogiline tõrge deko kasutamiseks. Või vajadus naabrist suurema aku kasutamiseks.
Tehnilist vajadust 700 A suurema voolu jaoks ei ole. Isegi seda ei talu reduktorstarteri mootor kuigi kaua. Seda väljastab kenasti keskmine Ca aku, odavaimad võivad küll jänni jääda. Mida suurema mahutavusega, seda kauem. Aga miks peaks mootorit minutite kaupa käivitama?
Mis asi see originaal starter on. See kolis juba veneajal laoriilulile. Asemele tuli t40 starter. Nüüd on 3l masinal 2,7kw magneton starter, ja viimasel t40 oma veel. Korra paari aasta tagant lammutan starterid pulkadeks ja puhastan, määrin pukse. Poeriiulilt jäi viimasena silma ka 3,2kw magneton - arvatavasti jõuluvana toob....
Dekompressiooni klapp loomulikult iga käivituse ajal käigus.
(09-04-2019, 15:27 PM)Daff Kirjutas:(09-04-2019, 08:35 AM)mlsluik Kirjutas: Suuremate akude puhul tuleks ka juba 1.4kw genekas peale panna...
Põka 6V originaalid olid vist??? mingi 100Ahx2 ja tavaline 700 W genekas laadis kenasti täis ka täiesti tühka aku.
Vene ajal töötas t25 ka 1000tt aastas. (norm oleks 2000 täis tööajaga 8h päevas) Ja ei olnud probleemi. Nüüd töötab ta 20-100h aastas ja kõik. Kogu teema on õige, et teoorias veab ka väike aku masina käima. Kuid ma tahaks näha seda akut 3-4aasta pärast talvel.....
On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.