09-04-2019, 23:57 PM
Peale testsõitu niisiis oli tross või midagi muud järele andnud, sest heeblile oli loks tekkinud ja sidur ei lahutanud korralikult.
Sai automaatsiduri mehhanism maha võetud ja hoolikalt uuritud. Automaatsidur oli uus. Kulunud tehase originaal kõrvale võetud ning mõlemad mehhanismid juppideks võetud. Samuti hoolikalt läbi loetud sama teema eelnevad vastused, gruppeni põhjalik jutt.
Selgus, et uue automaatsiduri lülituskeeleke, mis asub trossiga tõmmatava hoova sees, oli lülitusnuki kohalt laiaks pressitud - selge, et jälle madala kvaliteediga raud kasutuses. Tehase originaali keeleke oli umbes 0.5mm paksem ja vähem kulunud ning sai ringi tõstetud uue automaatsiduri mehhanismi sisse. Muud tehase originaali automaatsiduri jupid olid liiga kulunud kasutamiseks.
Nüüd vana ja uut automaatsidurit koos vaadates selgus, et need on erinevad. See silindriline tõukur, mille sees on kuul ja mille sisse käib pikk reguleerimispolt - see on vanal ja uuel mehhanismil erineva pikkusega.
Tehase originaalil on selle silindrilise tõukuri pikkus 35mm, uuel mehhanismil aga 45mm. Seejuures reguleerimispoldi vindi+sileda otsa pikkus vanal ja uuel oli sama - 29mm. 10mm erinevust!
Siduri tõukurvarras oli mul originaalis 100mm ja asendus sai ka tellitud 100mm. Samas tšehhid pakkusid neid vardaid lisaks 110mm ja 140mm pikkustega.
Oletan, et selle uuema automaatsiduri jaoks peaks siduri varras olema mitte 100mm, vaid 110mm.
Ma olin seni sunnitud selle silindrilise tõukuri sisse panema kaks kuuli, et sidur natukenegi mõikaks. Ehk siis tuleb nüüd vaadata kas 110mm varras või panna silindrilise tõukuri sisse 1 kuul ja selle järgi 10mm lõigatud tükk vanast vardast.
Või panna see 10mm jupp võlli sisse enne siduri tõukurvarrast, kuhu mõned on kuuli vahele pannud.
Selliselt peaks saama pikkuse õigeks. Selle 10mm erinevuse tõttu ma ilmselt ei saanudki automaatsidurit ja ka tavalist sidurit korralikult toimima.
Selles sidurilülitussüsteemis peaks olema vaid üks kuul, sest kuul deformeerib pinda mida ta surub või mis teda surub ja seda on vaja vaid automaatsiduri mehhanismi sisse. Need tõukurvardad ja reguleerimispolt paistavad olevat suhteliselt pehmest materjalist.
Veel panin tähele sellist asja.
4 käigu hammasratta panin uue, selle otsa käib keti veohammasratas ja tema võllist läbi käib siduri tõukurvarras.
Selle hammasratta sisse siduri tõukurvõlli otsa käib tihend. Tehase originaalil 4 käigu hammasratta otsa sisemine läbimõõt on 16.5mm (tihendi välimine mõõt), uuel 4 käigu hammasrattal otsa sisemine läbimõõt 17mm, ehk siis tihend peab olema 17mm ja 16.5mm tihend ei sobi, jääb loksuma.
Sai automaatsiduri mehhanism maha võetud ja hoolikalt uuritud. Automaatsidur oli uus. Kulunud tehase originaal kõrvale võetud ning mõlemad mehhanismid juppideks võetud. Samuti hoolikalt läbi loetud sama teema eelnevad vastused, gruppeni põhjalik jutt.
Selgus, et uue automaatsiduri lülituskeeleke, mis asub trossiga tõmmatava hoova sees, oli lülitusnuki kohalt laiaks pressitud - selge, et jälle madala kvaliteediga raud kasutuses. Tehase originaali keeleke oli umbes 0.5mm paksem ja vähem kulunud ning sai ringi tõstetud uue automaatsiduri mehhanismi sisse. Muud tehase originaali automaatsiduri jupid olid liiga kulunud kasutamiseks.
Nüüd vana ja uut automaatsidurit koos vaadates selgus, et need on erinevad. See silindriline tõukur, mille sees on kuul ja mille sisse käib pikk reguleerimispolt - see on vanal ja uuel mehhanismil erineva pikkusega.
Tehase originaalil on selle silindrilise tõukuri pikkus 35mm, uuel mehhanismil aga 45mm. Seejuures reguleerimispoldi vindi+sileda otsa pikkus vanal ja uuel oli sama - 29mm. 10mm erinevust!
Siduri tõukurvarras oli mul originaalis 100mm ja asendus sai ka tellitud 100mm. Samas tšehhid pakkusid neid vardaid lisaks 110mm ja 140mm pikkustega.
Oletan, et selle uuema automaatsiduri jaoks peaks siduri varras olema mitte 100mm, vaid 110mm.
Ma olin seni sunnitud selle silindrilise tõukuri sisse panema kaks kuuli, et sidur natukenegi mõikaks. Ehk siis tuleb nüüd vaadata kas 110mm varras või panna silindrilise tõukuri sisse 1 kuul ja selle järgi 10mm lõigatud tükk vanast vardast.
Või panna see 10mm jupp võlli sisse enne siduri tõukurvarrast, kuhu mõned on kuuli vahele pannud.
Selliselt peaks saama pikkuse õigeks. Selle 10mm erinevuse tõttu ma ilmselt ei saanudki automaatsidurit ja ka tavalist sidurit korralikult toimima.
Selles sidurilülitussüsteemis peaks olema vaid üks kuul, sest kuul deformeerib pinda mida ta surub või mis teda surub ja seda on vaja vaid automaatsiduri mehhanismi sisse. Need tõukurvardad ja reguleerimispolt paistavad olevat suhteliselt pehmest materjalist.
Veel panin tähele sellist asja.
4 käigu hammasratta panin uue, selle otsa käib keti veohammasratas ja tema võllist läbi käib siduri tõukurvarras.
Selle hammasratta sisse siduri tõukurvõlli otsa käib tihend. Tehase originaalil 4 käigu hammasratta otsa sisemine läbimõõt on 16.5mm (tihendi välimine mõõt), uuel 4 käigu hammasrattal otsa sisemine läbimõõt 17mm, ehk siis tihend peab olema 17mm ja 16.5mm tihend ei sobi, jääb loksuma.