31-07-2019, 21:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-07-2019, 22:02 PM ja muutjaks oli E303.)
(30-07-2019, 22:53 PM)Daff Kirjutas: Jah, need on poolroomikud. Nendega läks päris hästi. Isegi liiga hästi. Pidid vaatama, et mudas tuuliku põhja sisse ei pressinud. Siis oli pool päeva tööd preemiaks. Teine häda oli veel. Need roomikud tõmbasid käigu alla. Kolmandaga läks sutsu kiiremini kui ratastel teise käiguga. Põluilt põllule ümberkolimine oli igavene piin.Siin üks eriline sookoll Niva kus roomikule lisaks tagasillale paigaldatud eriti laiad (muidu kasutati saksa E-281 silokombainide all).
No ja igavesed olmemured. Käru rullikutest jooksis õli välja ja muda kippus asemele. Paari nädalaga saadi rullid kandiliseks.
Niva häda oligi see et tagaots vajus pehmel põllul maasse ära kuna seal olid ebamõistlikult väikesed rattad suure kere jaoks kui taga oli täis põhupunker või põhuhekseldaja see pärast aretati kohapeal igasuguseid lahendusi et suuremad rattad taha alla saada. Pehmetel põldudel liikumiseks kasutati ENSV aegadel ka topeltrattaid ees . Poolroomikuid viitsiti alla panna alles siis kui asi väga vesiseks kiskus .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.