15-12-2019, 00:51 AM
Liigume siis elektrijutuga edasi.
TR6 elektrivärginduse on tootnud Lucas, kuulus pimeduse prints. Kõiki nalju Lucase elektrisüsteemide kvaliteedi kohta ei viitsi siinkohal ette lugeda - ehk piisab neist palju nähtud piltidest:
![[Pilt: Lucas_bumperstickers.jpg]](https://www.sw-em.com/Lucas_bumperstickers.jpg)
Igatahes on tõsiasi, et kogu akusse kogutav elekter leiab kiirkorras tee soojenevasse atmosfääri, laadimistuluke hõõgub kogu aeg ning tuled töötavad ka käivitatud mootori korral vaid sellessamas ülaltoodud pildil kirjeldatud hämarrežiimis. Ühesõnaga - elektriga tuleb tegeleda. Samas turvaseadmena töötab see kõik muidugi suurepäraselt
.
Selleks, et oleks üleüldse millegagi tegeleda, oleks jube tore, kui oleks kindla peale teada, et generaator töötab. Selles on paraku põhjust kahelda ning olemasoleva geneka liig põhjalikuks analüüsiks pole ka põhjust. Miks? Sellest arusaamiseks peame rääkima sellest, et Lucas on oma ACR-seeria generaatoritel kasutanud kahte erinevat ühendusskeemi - nõndanimetatud 5- ja 3-klemmilist ühendust. Viieklemmiline on minevik, seda uuemad seadmed ei toeta ning sellesse pole mõtet panustada, kui just muuseumiautot ei ehitata. Mina, nagu eespool öeldud, ei ehita. Autodele meeldib kui nendega sõidetakse ning mulle meeldib nendega sõita ka. Nii et kui turul on olemas mingi mõõduka vaevaga asju paremaks tegev vidin, siis saab see ka autole külge kruvitud, mitte lagunevat originaali lõputult lapitud. No ja et minu TR6 küljes on just viieklemmiline pistikute pusa, siis on selge, et seda vana genekat ma remontima ei hakka. Õnneks pole selleks ka põhjust, sest Lucase tükkidele on originaalist etemaid asendusi saada laialt. Mõistagi saab neid osta igatsugu briti klassikute juppe müüvatest poodidest: Mossist, Rimmerbrosist, Limorast, Bastuckist ja mujaltki. Hinnadki pole kallid - kusagil sajakonna euro tuuris originaaliga samaväärse kolmeklemmilise 45A geneka eest.
Asjad muutuvad kohe, kui 45 ampri asemel tahta rohkemat. Siis on kõikidel nende poodidel uljust küsida vähemasti kolmekordset hinda - ja natuke rohkemat kui 45 amprit ma tahaksin generaatorist saada küll. Ehk saaks tuled põlema, aku laadima, muusika mängima (mille mõttekus lahtises autos on küll küsitav) ja üleüldse on hea plaan, kui asjad päris võimsuspiiri peal ei käi. Et see pole mitte ainult mingi minu isiklik foobia, tõendavad kümned genekate suuremaks tuunimise projektide kirjeldused TR6 foorumites. Need räägivad, et tuleb võtta mingi GM generaator, seal siis ühte auku puurida ja teist hülssida ja ongi hea. Paraku ei aita see mind siin kuigivõrd, sest mul pole seda konkreetset mudelit kusagilt riiulist võtta. Sestap kaldusin ikkagi seda 45A vidinat ostma - seda enam, et Moss Europe'is on sellele allahindlus ning see tuleks koos transaga ka UK-st umbes saja eurorahaga kohale. Paraku ei teeks see asju suures pildis paremaks - võimsus on sama mis originaalil, Lucase alaldimoodul on koopia sees täpselt sama pirtsakas kui originaalis ning lihtsalt otsa pistetavad klemmühendused oksüdeeruvad ja sädelevad kõiki hädasid põhjustades samavõrra uljalt. Ainus muutus oleks üleminek uuemale, kolmeklemmilisele ühendusele, ent see ei oleks revolutsioon. No aga paremat lahendust ei paistnud ka kusagilt.
Seda kõike kuni selle unetu ööni, mil mulle ei andnud rahu mõte sellest, et täitsa ilmselt paremaks tegemist vääriv tükk paremaks tegemata jääb. Sestap võtsin otsida, millele peale briti autode veel TR6ga sarnast voolumasinat pandi. Guugel, avita! Asi läks huvitavaks siis, kui selgus, et Lucase 18ACR on paigaldatud ka traktorile nimega Valmet 502. Eriti tore aga oli avastada, et Valmet pani tirts hilisemale mudelile 505 juba 70-amprist genekat. No ja puhta tore oli avastus, et mõlemad generaatorid on ka Tööriistamarketi riiulis täiesti olemas.
Nõnda siis on nüüd autojuppide riiulis olemas selline asi: Generaator 70A. Nihik kinnitab, et kinnitus on tõepoolest 18ACR-ga identne, kuid eriti tore on see, et Lucase oksudeeruvatele vasksetele pistikklemmidele lisaks on selle generaatori tagaküljel ka kruviklemm jämeda +-kaabli kinnitamiseks. See tähendab, et rohkem voolu ei tähenda mitte rohkemat sädelust ja seeläbi rohkemaid muresid, vaid tõepoolest lihtsamat ja paremat elu.
Nüüd jääb lahendada ülesanne sobiva pistiku leidmiseks ning kolmeklemmilise liitmiku kasutuselevõtuks. Tundub, et seegi laheneb agraartehnika valdkonnas: Liitmik ACR. Uue nädala alguses peaks seegi jubin käes olema. Ühendamistarkus tuleb talupojamõistusele lisaks siit:
Läheb huvitavaks.
TR6 elektrivärginduse on tootnud Lucas, kuulus pimeduse prints. Kõiki nalju Lucase elektrisüsteemide kvaliteedi kohta ei viitsi siinkohal ette lugeda - ehk piisab neist palju nähtud piltidest:
![[Pilt: Lucas_bumperstickers.jpg]](https://www.sw-em.com/Lucas_bumperstickers.jpg)
Igatahes on tõsiasi, et kogu akusse kogutav elekter leiab kiirkorras tee soojenevasse atmosfääri, laadimistuluke hõõgub kogu aeg ning tuled töötavad ka käivitatud mootori korral vaid sellessamas ülaltoodud pildil kirjeldatud hämarrežiimis. Ühesõnaga - elektriga tuleb tegeleda. Samas turvaseadmena töötab see kõik muidugi suurepäraselt
.Selleks, et oleks üleüldse millegagi tegeleda, oleks jube tore, kui oleks kindla peale teada, et generaator töötab. Selles on paraku põhjust kahelda ning olemasoleva geneka liig põhjalikuks analüüsiks pole ka põhjust. Miks? Sellest arusaamiseks peame rääkima sellest, et Lucas on oma ACR-seeria generaatoritel kasutanud kahte erinevat ühendusskeemi - nõndanimetatud 5- ja 3-klemmilist ühendust. Viieklemmiline on minevik, seda uuemad seadmed ei toeta ning sellesse pole mõtet panustada, kui just muuseumiautot ei ehitata. Mina, nagu eespool öeldud, ei ehita. Autodele meeldib kui nendega sõidetakse ning mulle meeldib nendega sõita ka. Nii et kui turul on olemas mingi mõõduka vaevaga asju paremaks tegev vidin, siis saab see ka autole külge kruvitud, mitte lagunevat originaali lõputult lapitud. No ja et minu TR6 küljes on just viieklemmiline pistikute pusa, siis on selge, et seda vana genekat ma remontima ei hakka. Õnneks pole selleks ka põhjust, sest Lucase tükkidele on originaalist etemaid asendusi saada laialt. Mõistagi saab neid osta igatsugu briti klassikute juppe müüvatest poodidest: Mossist, Rimmerbrosist, Limorast, Bastuckist ja mujaltki. Hinnadki pole kallid - kusagil sajakonna euro tuuris originaaliga samaväärse kolmeklemmilise 45A geneka eest.
Asjad muutuvad kohe, kui 45 ampri asemel tahta rohkemat. Siis on kõikidel nende poodidel uljust küsida vähemasti kolmekordset hinda - ja natuke rohkemat kui 45 amprit ma tahaksin generaatorist saada küll. Ehk saaks tuled põlema, aku laadima, muusika mängima (mille mõttekus lahtises autos on küll küsitav) ja üleüldse on hea plaan, kui asjad päris võimsuspiiri peal ei käi. Et see pole mitte ainult mingi minu isiklik foobia, tõendavad kümned genekate suuremaks tuunimise projektide kirjeldused TR6 foorumites. Need räägivad, et tuleb võtta mingi GM generaator, seal siis ühte auku puurida ja teist hülssida ja ongi hea. Paraku ei aita see mind siin kuigivõrd, sest mul pole seda konkreetset mudelit kusagilt riiulist võtta. Sestap kaldusin ikkagi seda 45A vidinat ostma - seda enam, et Moss Europe'is on sellele allahindlus ning see tuleks koos transaga ka UK-st umbes saja eurorahaga kohale. Paraku ei teeks see asju suures pildis paremaks - võimsus on sama mis originaalil, Lucase alaldimoodul on koopia sees täpselt sama pirtsakas kui originaalis ning lihtsalt otsa pistetavad klemmühendused oksüdeeruvad ja sädelevad kõiki hädasid põhjustades samavõrra uljalt. Ainus muutus oleks üleminek uuemale, kolmeklemmilisele ühendusele, ent see ei oleks revolutsioon. No aga paremat lahendust ei paistnud ka kusagilt.
Seda kõike kuni selle unetu ööni, mil mulle ei andnud rahu mõte sellest, et täitsa ilmselt paremaks tegemist vääriv tükk paremaks tegemata jääb. Sestap võtsin otsida, millele peale briti autode veel TR6ga sarnast voolumasinat pandi. Guugel, avita! Asi läks huvitavaks siis, kui selgus, et Lucase 18ACR on paigaldatud ka traktorile nimega Valmet 502. Eriti tore aga oli avastada, et Valmet pani tirts hilisemale mudelile 505 juba 70-amprist genekat. No ja puhta tore oli avastus, et mõlemad generaatorid on ka Tööriistamarketi riiulis täiesti olemas.
Nõnda siis on nüüd autojuppide riiulis olemas selline asi: Generaator 70A. Nihik kinnitab, et kinnitus on tõepoolest 18ACR-ga identne, kuid eriti tore on see, et Lucase oksudeeruvatele vasksetele pistikklemmidele lisaks on selle generaatori tagaküljel ka kruviklemm jämeda +-kaabli kinnitamiseks. See tähendab, et rohkem voolu ei tähenda mitte rohkemat sädelust ja seeläbi rohkemaid muresid, vaid tõepoolest lihtsamat ja paremat elu.
Nüüd jääb lahendada ülesanne sobiva pistiku leidmiseks ning kolmeklemmilise liitmiku kasutuselevõtuks. Tundub, et seegi laheneb agraartehnika valdkonnas: Liitmik ACR. Uue nädala alguses peaks seegi jubin käes olema. Ühendamistarkus tuleb talupojamõistusele lisaks siit:
Läheb huvitavaks.
